نخستین رویداد بزرگ علمی با عنوان «هفته علمی جمهوری اسلامی ایران و عراق» روز شنبه با حضور روسای افزون بر ۶۰ دانشگاه از ۲ کشور آغاز به کار کرد.

نخستین رویداد بزرگ علمی با عنوان «هفته علمی جمهوری اسلامی ایران و عراق» روز شنبه با حضور روسای افزون بر ۶۰ دانشگاه از ۲ کشور آغاز به کار کرد. در این رویداد علمی که از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برپا است، تعاملات و ارتباطات آکادمیک، تبادلات فرهنگی بین‌الملل و توسعه دیپلماسی محور اصلی این همایش علمی است.

هفته علمی جمهوری اسلامی ایران و عراق، با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و هماهنگی وزارتخانه‌های علوم ایران و آموزش عالی عراق برگزار شده است.

معرفی توانمندی‌ و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تشریح مهم‌ترین دستاوردهای همکاری علمی و فناوری، بررسی چشم اندازهای همکاری و هماهنگی بین دانشگاههای ۲ کشور، تحکیم فضای همکاریهای علمی و توسعه برنامه‌های علمی مشترک با توجه به متغیرهای دانش و اکتشافات علمی در رشته‌های مختلف در دستور کار خواهد بود.
در این همایش علمی پیرامون پرونده کاری مشترک در زمینه‌های تحقیقات علمی و برنامه‌های همکاری موسسات دانشگاهی کشورهای ایران و عراق بحث و تبادل نظر خواهد شد، همچنین به منظور گسترش و ارتقای روابط علمی و فناوری و اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی و توسعه همکاری مشترک مراکز علمی و پژوهشی ۲ کشور تفاهمنامه‌هایی امضا خواهد شد.

همچنین با برگزاری جلسات و وبینارهایی بین دانشگاهی و مراکز علمی و آکادمیک کشورهای ایران وعراق، چالش‌های موجود بررسی و جهت رفع آن‌ها بر اساس روابط دوجانبه تبادل نظر و کمیته‌های علمی دانشگاهی مشترک به منظور پیگیری و اجرای یادداشت تفاهم نامه‌ها تشکیل می‌شود.

دانشگاه ۷۰ ساله فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز، هم‌اینک در قالب دانشکده‌های‌ ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی و حقوق و علوم سیاسی ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ‌ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.
۸۲۰ نفر عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فردوسی مشهد فعالیت دارند که ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک پی. اچ. دی یا رتبه استادی و پروفسوری هستند. این دانشگاه به‌ عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور هفت پژوهشکده تخصصی نیز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار