رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: مسئولان دانشگاه بصره برای همکاری‌های مختلف با این دانشگاه معتبر ایرانی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان با بیان اینکه مسئولان دانشگاه بصره عراق در آینده برای بازدید از امکانات و زیرساخت‌های علمی و دانشگاهی استان خوزستان به اهواز سفر خواهند کرد گفت: با پیگیری‌های پارلمان بخش خصوصی، دعوتنامه رسمی برای انجام این بازدید از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز به مسئولان دانشگاه بصره ارائه شد.

او افزود: در سفری که مسئولان این دانشگاه در کشور عراق به خوزستان خواهند داشت آیین امضای رسمی تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بصره انجام و این سند وارد مراحل اجرایی میشود.

عموری هدف از انعقاد این تفاهمنامه را گشترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در سطح بین المللی عنوان‌کرد و بیان کرد: تبادل دانش تخصصی، کمک به اجرای تحقیقات علمی مشترک در حوزه‌های تخصصی مختلف، مشارکت در سمپوزیوم‌ها، کنفرانس‌ها و سمینار‌های دانشگاهی با مشارکت هر ۲ دانشگاه چمران اهواز و بصره عراق از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه‌داد: آموزش اعضای هیئت علمی، تلاش برای راه اندازی برنامه‌های مشترک بین گروه‌های علمی با تخصص مشابه در دانشکده و موسسات آموزشی، آموزش دانشجویان، مبادله برنامه‌های آموزشی در دوره‌های کارشاسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تحقیقات علمی و نظام‌های آموزشی نیز از دیگر محور‌های این تفاهمنامه خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز به سفر اخیر خود به کشور عراق و دیدار با رئیس دانشگاه استان بصره به منظور انعقاد این تفاهمنامه گفت: بعد از اینکه طی چندین سفر زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه شهید چمران اهواز تشریح شد؛ مسئولان دانشگاه بصره برای همکاری‌های مختلف با این دانشگاه معتبر ایرانی اعلام آمادگی کردند.

این مقام مسئول یادآورشد: تفاهم‌نامه تهیه شده میان دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه بصره عراق، باعث ارتباط نزدیک‌تر مراکز علمی استان خوزستان با کشور عراق خواهد شد و به تبادل دانشجو و اساتید منجر می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.