طبیب طب سنتی گفت: امروزه سفره‌های ما رنگین شده اند؛ ولی سنگین نشده اند، به نوعی تنوع غذایی زیاد شده؛ ولی ارزش غذایی کم شده است.

خیر اندیش در نخستین جشنواره  ملی نان که در استان کرمان برگزار شد، از گندم به عنوان شاه دانه‌ها یاد کرد و گفت: شاه، به معنای قدرتمند بودن و غذای کامل بودن است که متاسفانه امروزه سفره‌های ما رنگین شده است؛ ولی سنگین نشده اند به نوعی تنوع غذایی زیاد شده؛ ولی ارزش غذایی کم شده است.

او  از شیر به عنوان غذای کامل یاد کرد و افزود: شیر به تنهایی بچه‌ها را به بلوغ نمی‌رساند؛ چون امروزه ارزش غذایی همه محصولات را گرفته اند.

خیراندیش بیان داشت: انگور و خرما، دارای ارزش غذایی بالایی هستند، به طوری که اخلاق خرما، اخلاق انسان است، خوردنش هم صبر می‌آورد و ثبات و ماندگاری دارد. 

او افزود: گندم، از جمله دانه‌های کامل است و تفاوت گندم با دیگر دانه‌ها در نطفه سازی است؛ ولی متاسفانه همه املاح و سبوس گندم را گرفته اند و نان لواش و  سفید را تولید کرده اند که هیچ قوتی ندارند.

این طبیب سنت  بیان داشت: مشکل جامعه ما، پیری جمعیت است و هم اکنون بیشتر زوج‌ها ۲۰ سال ازدواج کرده اند و برای فرزند آوری اقدام کرده اند؛ اما  نتیجه  نگرفته اند؛ چون ماده اولیه نتیجه ساز در بدن وجود ندارد.

او بیان داشت: اغلب مردم ما اگر توان انجام کار ندارند و یا خسته هستند، به دلیل این است که قوای ضعیف بدنی است.

خیراندیش گفت: اگر می‌خواهید زمینی را  قوی کنید، یک سال گندم بکارید و سال بعد محصول مورد نیاز و بعد قوت زمین مشخص می‌شود. 

او گفت: مصرف گندم در حوزه درمان‌ها ضروری است و بعد از بیماری کرونا، اصولا مردم ضعیف شده اند و ضعف گرفته اند که ما برای آن‌ها آش گندم با سبزی یونجه را تجویز می‌کنیم. 

برچسب ها: طب سنتی ، جشنواره ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار