جزئیاتی از پرتاب اولین ماهواره‌ آمازون

شرکت آمازون برای پرتاب اولین ماهواره‌های خود، به نام کویپرست-۱ و کویپرست-۲، در یک مأموریت پروازی چرخشی در ۶ اکتبر آماده شد.

پروژه ماهواره‌های شرکت آمازون پاسخ این شرکت به سرویس استارلینک اسپیس ایکس در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر، برنامه‌های آمازون در این خصوص شامل پرتاب ۳۲۰۰ ماهواره در شش سال آینده است تا یک صورت فلکی تشکیل دهد که بتواند اتصال اینترنت را حتی به مکان‌های دورافتاده‌ای که ارائه دهندگان خدمات سنتی نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، فراهم کند.

KuiperSat-۱ و KuiperSat-۲ اولین نسخه‌های ماهواره‌های آمازون هستند و فرصت آموزشی مهمی را در اختیار شرکت قرار می‌دهند و به شرکت اجازه می‌دهند مجموعه‌ای از آزمایشات را انجام دهد که داده‌های ارزشمندی را از دنیای واقعی به آن اضافه می‌کند. تیم زمینی پروژه کویپر همچنین این فرصت را دارد که نحوه عملکرد شبکه را مشاهده کند به گونه‌ای که Protoflight اتصال ماهواره‌ها را به شبکه زمینی کویپر و ایستگاه‌های مشتریان آزمایش می‌کند.

راجیو بادیال، معاون فناوری در پروژه کویپر، در این باره گفت: ما آزمایش‌های گسترده‌ای را در آزمایشگاه خود انجام داده‌ایم و به طراحی ماهواره خود اطمینان بالایی داریم، اما هیچ جایگزینی برای آزمایش در مدار وجود ندارد. این اولین باری است که آمازون ماهواره ارسال می‌کند.

آمازون قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد دو ماهواره اول کویپر را با موشک ULA Vulcan Centaur به فضا بفرستد، با این حال، ULA در توسعه موشک جدید با تاخیر مواجه شده است و به جای آن ماهواره‌ها با موشک Atlas V به فضا منتقل می‌شوند.

ULA ماهواره‌ها را در ارتفاع ۳۱۱ مایلی مستقر می‌کند و سپس تیم کویپر شروع به آزمایش سیستم‌های موجود می‌کند و مطمئن می‌شود که تمام وسایل الکترونیکی کار می‌کنند، اولین تماس را برقرار کرده و پس از آن، داده‌های رفت و برگشتی برای آزمایش شبکه ارسال می‌شوند. آمازون اعلام کرده است که هر دو ماهواره پس از پایان ماموریت از مدار خارج خواهند شد.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار