صیامی گفت: سرود زوایای پنهانی دارد، که زوایای آن دیدنی و شنیدنی است. یعنی پشت اجرای تولیدِ سرود خانواده‌ها و اجتماع چند نفره درگیر است.

رضا خامه‌یار، تهیه‌کننده برنامه «ایران سرود» شبکه دو سیما در استودیوی شبکه خبر درباره انتخاب گروه‌های سرود گفت: گروه‌های سرود براساس اطلاعات و آشنایی که از گروه‌ها داشتیم، انتخاب شدند. در شهر‌های مختلف کار‌های گروه‌های سرود را بررسی کردیم و گروه‌هایی که دارای کیفیت بهتری بودند، برای تولید برنامه انتخاب شدند.

خامه‌یار معیار‌های انتخاب گروه‌های سرود را کیفیت اجرا، تولیدی بودن سرود، نوع اجرا، تعداد گروه‌ها و بازه سنی و بومی بودن شعر و سرود با توجه به منطقه جغرافیایی دانست و افزود: آنچه در برنامه «ایران سرود» می‌بینیم توانمندی خودِ گروه‌های سرود است.

حسین صیامی، مدیر باشگاه سرود مرکز هنری رسانه‌ای نهضت هم درباره ظرفیت سرود توضیح داد: سرود زوایای پنهانی دارد، که زوایای آن دیدنی و شنیدنی است. یعنی پشت اجرای تولیدِ سرود خانواده‌ها درگیرند و اجتماع چندین نفره اجرای سرود را تماشا می‌کنند. سرود فقط به عنوان موضوع هنری مطرح نیست و جنبه‌های تربیتی و اجتماعی را دربر می‌گیرد. سرود می‌تواند در سطوح ملی و منطقه‌ای جریان‌ساز باشد. اگر سرود خوب را مطابق با هر منطقه‌ای رواج دهیم، به ابعاد تربیتی و جریان‌سازی آن دامن می‌زنیم.

مدیر باشگاه سرود در پاسخ به این سوال که موضوعات سرود از جانب شما سفارش داده می‌شود؟ بیان کرد: در مرحله اول هیچ موضوعی را سفارش ندادیم و به تولیدات گروه‌ها مراجعه کردیم؛ چراکه ممکن است گروهی تولید خوبی داشته باشد، ولی دچار ناعدالتی رسانه‌ای شده باشد. ما دوربین را مقابل گروه‌هایی گذاشتیم، که از لحاظ فنی و محتوایی کار خوبی تولید کردند، ولی رسانه آن‌ها را ندیده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تولیدات گروه‌های سرود، ملی و مذهبی است خاطرنشان کرد: مثلاً بعضی از گروه‌ها متناسب با فرهنگ خودشان کار تولید کردند و آوا‌ها و نغمه‌های محلی خود را احیا کردند. وقتی گروه سرود شکل می‌گیرد، اساسش کار اجتماعی است. حال اگر تولیدش بر مبنای فضای اجتماعی باشد، می‌تواند ضریب‌بخش باشد.

برچسب ها: گروه سرود ، مرکز ماوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار