تمامی خدمات تشخیصی درمان مورد نظر زوجین نابارور مشمول تعهدات سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست های مهم و اساسی سازمان بیمه سلامت حمایت از قانون جوانی جمعیت و نهاد خانواده و زوجین نابارور است که در این راستا تمامی خدمات تشخیصی درمان مورد نظر زوجین نابارور در  شمول تعهدات سازمان بیمه سلامت قرار گرفت. 
جیریایی  افزود: در استان مرکزی ۵۳۶ نفر زوج نابارور نشان دار شده در سامانه های بیمه سلامت وجود دارد که از این تعداد  ۶۳ نفر نشان بارداری دارند دارند و ۴۷۳ نفر نشان نابارور داند که از خدمات درمانی تشخیصی ناباروری استفاده می کنند. 
او بیان کرد: در سال جاری میانگین هزینه برای این افراد حدود ۲۰۰ میلیون تومان در ماه است که در ۶ ماهه ابتدایی امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با بار مراجعه ۲۰۰ بار در ماه هزینه شده است‌‌ و پیش بینی می شود  تا ‌پایان سال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این افراد  هزینه شود. 
وی تاکید کرد: هزینه زیادی برای زوجین نابارور انجام می شود و سازمان بیمه سلامت چتر حمایتی بر سر این زوجین گسترانیده تا پرداخت از سوی زوجین کاهش یاید . 
جیریایی با بیان اینکه در استان مرکزی تمامی مراکز ارائه دهنده خدمات ناباروری طرف قرارداد هستند و ۳ مرکز فوق تخصصی دولتی بیمارستان امیرالمومنین و عمومی عیردولتی جهاددانشگاهی و بخش خصوصی بیمارستان سینا طرف قرار داد هستند. 
وی اضافه کرد: افرادی که تاکنون از این خدمات یا پوشش بیمه ای استفاده نکرده اند می توانند با اجرای کد دستوری *۱۶۶۶# مراجعه کنند و با مراجعه به سامانه شهروندی نسبت به برقراری پوشش بیمه ای خود اقدام کنند. 
جیریایی عنوان کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ یلیون تومان برای درمان ناباروری هزینه شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.