دبیر هیأت کوهنوردی بسیج زنجان از صعود کوهنوردان باشگاه مقاومت این استان در صعود سراسری بسیجیان کشور به قله تفتان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مهدی عاشوری گفت: کوهنوردان باشگاه مقاومت زنجان به قله‌ تفتان (بام استان سیستان و بلوچستان) صعود کردند.

وی افزود: تیم کوهنوردی باشگاه مقاومت بسیج استان زنجان تاکنون موفق به فتح ۱۵ قله از قله‌های طرح سیمرغ شده و تا پایان امسال صعود به چند قله دیگر نیز برنامه ریزی شده است.

قله تفتان یک کوه آتشفشان نیمه فعال بوده و بلندترین قله استان سیستان و بلوچستان با سه هزار و ۹۱۱ متر ارتفاع در لیست پروژه سیمرغ قرار گرفته است.
این قله زیبا در شهرستان تفتان قرار دارد و سالانه کوهنوردان زیادی را به سوی خود جذب می‌کند.

به گفته رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان هم اکنون ۲۰ باشگاه مجاز کوهنوردی در استان فعال است و رشته های مختلف کوهنوردی را مدیریت می کند.

حسین مصطفوی با بیان اینکه حدود ۹۰ گروه غیرمجاز صعود نیز در استان شناسایی شده است، اظهار داشت: فعالیت گروه‌های غیرمجاز مشکلات جدی را برای افراد فعال در این رشته ایجاد می کند.

وی افزود: کوهنوردی ورزشی خطرساز و پرحادثه است و مرگ و میر در این رشته آمار بالایی دارد به همین دلیل هیات کوهنوردی استان امسال به موضوع آموزش ها بسیار جدی ورود پیدا کرده است و تلاش می کند افراد را به سمت کلاس های آموزشی سوق دهد.

مصطفوی اظهار داشت: ۲ باشگاه از مجموع باشگاه‌های فعال در این رشته به صورت جدی وارد موضوع آموزش شده اند و کلاس های آموزشی را هر هفته به طور مستمر برگزار می کنند تا ورزشکاران را آموزش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.