رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی و تشدید نظارت‌ها، از ابتدای شهریور ۵۵ تن فرآورده خام دامی ناسالم در شهرستان کرمانشاه کشف شد.

تورج کرمیان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ سلامت عمومی بازدید‌های دوره‌ای و مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: گاهی با توجه به ایام ویژه و افزایش مصرف فرآورده‌ها، نظارت‌ها نیز تشدید می‌شود و از ابتدای شهریورماه نیز به دلیل افزایش مصرف اقدامات ویژه‌ای انجام شد.

کرمیان گفت: تیم‌های نظارتی در به صورت مستقل و مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی و به صورت دوره‌ای و در نوبت صبح و عصر بازدید‌هایی را انجام دادند و از ابتدای شهریور بیش از ۵۵ تن انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

وی با بیان اینکه از مراکز عمده، کارخانجات فراورده‌های گوشتی و رستوران‌ها بازدید‌هایی به صورت مستمر انجام شده است افزود: دستگاه قضا نیز با حمایت از مجموعه سلامت با اقتدار و با تمام قوا در حال انجام اقدامات مثمر ثمر است.

کرمیان بیان کرد: در این مدت ۱۵ پرونده قضایی تشکیل و چهار حکم بازداشت برای افرادی که سلامت عمومی جامعه را به خطر انداختند صادر شده است.

وی با اشاره به وظیفه حاکمیتی در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از فراورده‌های خام دامی سالم گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در این زمینه می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۵، ۱۲ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.