استان کرمان با ۱۱ برگزیده در المپیاد‌های علمی، رتبه دوم حوزه‌های علمیه کشور را به دست آورد.

 طی مراسمی با حضور قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور از رتبه‌های برتر علمی حوزه‌های علمیه کرمان در سطح کشوری تجلیل شد.

  حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال، قائم مقام حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم با بیان جایگاه ویژه روحانیت در ابعاد مختلف گفت: حوزه‌های علمیه جریانی متاخر نیست و از همان ابتدای اسلام و در زمان پیامبر (ص) این فعالیت آغاز شده است.

 او افزود: کاری که در حوزه‌های علمیه انجام می‌شود و از افتخارات حوزه‌ها می باشد این است که زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان ها است و فعالیت و تلاش حوزه‌ها؛ اگر در مسیر تعلیم و تعلم و عمل قراربگیرد، نتیجه خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال تاکید کرد: طلاب حوزه‌های علمیه در سایه حکمرانی اسلامی؛ یعنی ولایت فقیه در حال رشد و یادگیری هستند که اگر نبود ذره‌ای هم نمی توانستند قدم مثبت و موفقی را بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه پیشینه وجود سال‌های طولانی استعمار در کشور و رواج آن، سبب بسیاری مشکلات شد، گفت: نوع جدید استعمار، ذهن و فکر انسان‌ها را در مستعمره خود قرار داده که خطرش بیش از گذشته است.

او افزود: شناخت زمانه، بهترین حربه در مقابل این استعمارگری است و تشکیلات روحانیت می تواند خطر را به موقع بشناسد و نقشه دشمنان راخنثی کند و این تشکلات در حوزه‌های علمیه شکل می گیرد و هدفمند می‌شود.

حجت الاسلام و السلمین سلمه‌ای، مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمان نیز گفت: امروز از ۱۱ رتبه برتر المپیاد‌های علمی حوزه‌های علمیه استان که برگزیده کشوری شدند، تجلیل شد.

او افزود: از مجموع ۲۵ مدرسه علمیه استان کرمان، ۱۲ مدرسه در این دوره المپیاد شرکت داشتند که ۸۵ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه استان در مرحله استانی امسال در رشته‌های مختلف مشارکت کردند که از بین آنان، ۱۱ نفر برگزیده کشوری شدند که سهم استان کرمان در این زمینه در بین استان‌های کشور چشمگیر بود.

برگزیدگان المپیاد‌های علمی مدارس علمیه به عضویت بنیاد ملی نخبگان حوزه‌های علمیه درخواهند آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار