وزیر دفاع آلمان استقرار یک تیپ ۴ هزار نفری در سال آینده را در جهت «همبستگی و مسئولیت پذیری لیتوانی در جناح شرقی» دانست.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان و لیتوانی در حال کار بر روی ایجاد نقشه راه برای استقرار یک تیپ از سربازان آلمانی به ایالت بالتیک هستند.

به گزارش راشاتودی، وزیر دفاع آلمان پیش‌تر اعلام کرده است که برلین قصد دارد تا ۴ هزار سرباز به لیتوانی بفرستد، لیتوانی در حال حاضر حدود هزار و ۵۰۰ سرباز آلمانی را به عنوان بخشی از نیرو‌های نظامی ناتو در خود جای داده است.

پیستوریوس در مصاحبه اخیر توضیح داد که این اقدام به منظور نشان دادن «همبستگی و مسئولیت پذیری در جناح شرقی» انجام شده است.

پیستوریوس گفت: هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن قبل از استقرار سربازان وجود دارد، اما اظهار داشت که آلمان و لیتوانی انتظار دارند تا پایان نوامبر یا اوایل دسامبر نقشه راه و تصویر روشنی از نحوه ادامه کار داشته باشند.

وی ادامه داد: ما به پادگان‌ها، انبارها، مناطق آموزشی، علاوه بر زیرساخت‌های غیرنظامی برای خانواده‌های نظامی نیاز داریم. این یک چالش جدی برای لیتوانی و همچنین برای ما است. این برای آلمان بی سابقه است. ما هرگز این کار را انجام نداده ایم و یک تیپ کامل را در خارج از کشور مستقر نکرده ایم.

پیستوریوس تأکید کرد که سربازان آلمانی که به عنوان بخشی از این یگان به لیتوانی می‌روند باید داوطلبانه این کار را انجام دهند و برلین باید راهی برای متقاعد کردن سربازان و خانواده‌های آن‌ها برای زندگی در کشور دیگری پیدا کند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: آلمان قصد دارد برای چگونگی ایجاد شرایط لازم به تجربه آمریکا و انگلیس نگاه کند.

وی در پاسخ به سوالی درمورد این‌که برلین روسیه را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار داشت که روسیه «یک تهدید موقت» است، اما نگفت که آیا این وضعیت در آینده نزدیک تغییر می‌کند یا خیر. او گفت: این مانند نگاه کردن به یک توپ کریستالی است.

در ژوئن، آلمان اولین سند استراتژی امنیت ملی خود را تصویب کرد که با استناد به درگیری اوکراین، روسیه را «بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در منطقه یورو آتلانتیک» و نیرویی توصیف کرد که برای نظم منطقه‌ای و جهانی خطرآفرین است.

مسکو نیز بار‌ها تأکید کرده است که این آرزو‌ها و تمایل هژمونیک غرب برای تضعیف روسیه بود که در نهایت منجر به درگیری در اوکراین و همچنین بحران در روابط روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار