استاندار قزوین گفت: در چند سال اخیر با حل مشکلات برخی از مناطق، میزان اعتماد مردم به مجموعه اوقاف افزایش پیدا کرده است.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در چند سال اخیر اعتماد مردم قزوین نسبت به اوقاف به دلیل رویکرد حل مسئله این سازمان و حل مشکلات در برخی مناطق، افزایش پیدا کرده است.

اعلایی افزود: کارکنان و مدیران اوقاف، امانت دار مردم و حاکمیت هستند و در یک حوزه بسیار پر کار و البته مغفول در جامعه فعالیت می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در مقوله وقف باید منافع هر ۲ طرف دیده شود و از آنجایی که یک موضوع شرعی است، باید الزامات آن دیده و ضمن رعایت حقوق مردم، همه ما باید پاسخگوی واقف و نیت خیر آن باشیم.

اعلایی گفت: اگر در حوزه وقف به مردم سخت گیری شود زندگی آن‌ها با مشکل همراه می‌شود و از طرفی هم تساهل غیر متعارف نسبت به وقف موضوعات شرعی به همراه دارد، به همین دلیل کار در حوزه وقف از پیچیدگی زیادی برخوردار است و بهترین راه در این بخش اقناع مردم است.

استاندار قزوین با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اراضی استان قزوین وقفی است و سیاست اوقاف در بهره برداری از ظرفیت موجود می‌تواند در پیشرفت و تعالی استان به شکل چشمگیری اثرگذار باشد، اضافه کرد: اجازه برای تبدیل به احسن موقوفات، اقدام عاقلانه‌ای است که منافع مردم و حقوق واقف را مدنظر قرار داده است و می‌تواند به پیشرفت و تعالی استان در بخش‌های مختلف کمک کند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان در برخی از اراضی وقفی که به بافت روستا الحاق می‌شود و همچنین پیگیری برای شهرک سازی‌های جدید، منفعت وقف و مردم را مورد لحاظ قرار داده است و این اقدامات بسیاری از مشکلات استان به ویژه در حوزه مسکن را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: اوقاف قزوین دستاورد‌های قرآنی زیادی را در سال‌های اخیر به دست آورده است که مطلوب ارزیابی می‌شود، ولی با توجه به مظلومیت قرآن و لزوم اهمیت هرچه بیشتر نسبت به قرآن کریم باید در این حوزه ورود جدی تری صورت گیرد و فرهنگ قرآنی بیش از پیش در جامعه ساری و جاری شود که در این زمینه نقش اوقاف بسیار پررنگ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.