معاون کشاورزی کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: با پایش و مدیریت مناسب مزارع نیشکر، رشد مورد انتظار گیاه نیشکر محقق شده و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود.

ناصری معاون کشاورزی کشت‌وصنعت نیشکر دهخدا گفت: در آستانه فصل برداشت نیشکر، برنامه جامع آموزش و توانمندسازی نیرو‌های ناوگان برداشت در حال اجراست و این آموزش‌ها، نقش مؤثری در افزایش بهره‌وری محصول دارد.

او می‌گوید: تجهیز و نوسازی ناوگان عملیات برداشت نیشکر در آستانه فصل برداشت انجام شد و همه چیز برای یک برداشت مطلوب و تولید حداکثری آماده است.

به گفته ناصری، با پایش و مدیریت مناسب مزارع نیشکر، رشد مورد انتظار گیاه نیشکر محقق شده و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۸۰۰ هزار تُن نیشکر برداشت شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایشی پنج برابری دارد.

معاون کشاورزی کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: در تابستان سال گذشته به دلیل خشکسالی و قطع جریان آب رودخانه دز، محصول برداشتی این واحد نیشکری بسیار ناچیز بود و تولید به حداقل رسید.

 این مقام مسئول در ادامه به دستاورد‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی حوزه کشاورزی این شرکت اشاره کرد و این دستاورد‌ها را عاملی مهم در کاهش هزینه‌ها و بهبود روند تولید برشمرد.

او ادامه داد: ساخت دستگاه «سنگ جمع کن»، «فاروئر ترکیبی»، «دروگر نیشکر»، «گراپ تراکتوری» بخشی از اقدامات کشت و صنعت نیشکر دهخدا در بومی‌سازی تجهیزات کشاورزی است که افزایش بهره‌وری را دنبال دارد.

معاون کشاورزی کشت‌و‌صنعت نیشکر دهخدا گفت: در مردادماه امسال نیز دستگاه ترکیبی «فاروئر کودریز» طراحی و ساخته شد که با کاهش فرسایش خاک، انجام عملیات به‌موقع کشت، کاهش زمان عملیات کشت، کاهش تردد ماشین‌های کشاورزی و… تاثیری مهم در افزایش راندمان تولید نیشکر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.