سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ۲۱ هزار گردشگر خارجی از کشور‌های چین، اسپانیا، روسیه، ترکیه و عراق به استان یزد سفر کرده اند.

میرشمسی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: صنعت گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که در استان به آن توجه شده و برای توسعه و رونق آن راهکار‌هایی بر اساس سند یزد نوین طراحی شده است.

او تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان را خواستار شد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ هزار گردشگر داخلی و ۲۱ هزار گردشگر خارجی از کشور‌های چین، اسپانیا، روسیه، ترکیه و عراق به استان یزد سفر کرده اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بر اساس سند یزد نوین، ۱۹ دستگاه عضو ستاد گردشگری استان هستند گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و شهرداری‌ها در حوزه زیر ساخت‌ها همکاری بیشتری داشته باشند.

میرشمسی با بیان اینکه ویروس کرونا خسارت جبران ناپذیری به صنعت گردشگری وارد کرد، اظهار داشت: در سال ۹۸ شاهد حضور ۹۵۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی به استان یزد بودیم که در سال ۹۹ این عدد به ۱۱۴ هزار نفر رسید.

او خاطرنشان کرد: با تشکیل مثلث گردشگری یزد، فارس و اصفهان، اتفاق خوبی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان یزد رخ داد و با پای کار آمدن بخش خصوصی پا به کار و آموزش دیده شاهد رونق دوباره این صنعت در استان هستیم.

میرشمسی، کمبود و ضعف در صنعت حمل و نقل را یکی از مهمترین موانع توسعه صنعت گردشگری دانست و گفت: با پیگیری مسئولان و مدیران استان اقدامات خوبی در زمینه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای در حال انجام است.

او با بیان اینکه گردشگری و سرمایه گذاری سبز شعار جهانی امسال است، افزود: برخی هتل‌های استان از انرژی پاک استفاده می‌کنند و در برخی موارد هم آب بهداشتی از موارد مصرفی دیگر جداسازی شده است که باید فراگیر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.