دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲ مهرماه میزبان کنگره بین المللی تغذیه

دومین کنگره بین المللی تغذیه، مطالعات علوم پایه تا تحقیقات بالینی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز بین المللی یونسکو علوم پایه پزشکی و تغذیه انسانی در مشهد برگزار می‌شود.

مجید غیور دبیر علمی این کنگره و استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این کنگره بین المللیدانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲ مهرماه میزبان کنگره بین المللی تغذیه که طی روز‌های ۱۲ تا ۱۴ مهر ماه برگزار می‌شود، دانشمندان برتر از انجمن‌های بین المللی UNESCO، IUBMB، IFCC، مسئولان ارشد سازمان بهداشت جهانی در زمینه تغذیه، سخنرانان خارجی، اساتید، پزشکان، صاحب نظران داخلی و همچنین برندگان جایزه نوبل در حیطه‌های مختلف علم تغذیه، حضور خواهند داشت.

او با بیان اینکه ۳۰ کارگاه آموزشی و ۲۷ سمپوزیوم علمی در این کنگره برگزار خواهد شد افزود: در این کنگره برندگان جایزه نوبل، نمایندگان یونسکو، کمیسیون ملی یونسکو، سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و IFCC، رئیس مرکزیونسکو نیجریه، رئیس مرکز یونسکو پاکستان و سایر کشور‌ها مانند افریقای جنوبی امریکا، کانادا، سوئیس، انگلیس، سریلانکا و ژاپن، اندونزی، مالزی، ایتالیا، ارمنستان، استرالیا حضور دارند.

دبیر علمی این کنگره و استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۹۰ درصد مهمانان خارجی به صورت حضوری در این کنگره شرکت می‌کنند و سایر آن‌ها از طریق تماس اینترنتی ارتباط می‌گیرند، ادامه داد: بسیاری از این افراد شرکت کننده در این کنگره دارای ضریب نفوذ علمی بالایی در جهان هستند و در ردیف دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

غیور بیان کرد: در حاشیه برگزاری این کنگره، قرار است تفاهم نامه‌های همکاری و مشترکی با مرکز یونسکو نیجریه و پاکستان امضا و از اقدامات مشترک رونمایی شود.

او با بیان اینکه ۸۰۰ خلاصه مقاله در این کنگره پذیرفته شده است و ۴۰ میهمان خارجی نیز حضور دارند تصریح کرد: در این همایش برنامه اجرایی عملیاتی پیش بینی شده است که از آن جمله می‌توان به همکاری با مراکز یونسکو داخل کشور و نشست جداگانه با IFCC و BUBMB اشاره کرد.

دبیر علمی این کنگره و استاد گروه تغذیه بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: علاوه براین، کنگره دستاورد‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی زیادی خواهد داشت که از آن جمله می‌توان در حوزه آموزشی به انتقال تجربیات و ارتباط مداوم با این مراکز و در اختیار گرفتن برخی از اساتید به عنوان عضو هیأت علمی اشاره کرد که متد‌های آموزش خاصی را ایجاد کرده و می‌توانند موجب ایجاد رشته‌های آموزشی جدید شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار