معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی استان برای برنامه الگوی کشت در سال‌زراعی جدید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

محمد کاظم منزوی در سی و هشتمین نشست شورای تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی و هفتمین ستاد الگوی کشت و شورای تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انجام اقدامات مناسب برنامه الگوی کشت مطابق با برنامه ابلاغی این طرح در استان با همکاری تمامی اعضای ستاد، ضروری است.

وی افزود: تقویت شورای تحقیقات، آموزش و کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین شورای تصمیم‌گیری برای توسعه و نفوذ فعالیت‌های علمی در بخش کشاورزی استان الزامی است.

منزوی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‌طبیعی استان برای موفقیت در برنامه الگوی کشت در سال‌زراعی جدید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری به خودکفایی گندم رسیده‌ایم و امید است این خودکفایی در سایر محصولات کشاورزی نیز محقق شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به تمدید فرصت خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این استان تا ۱۵ مهرماه جاری گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

نعمت‌‎الله تقی‌زاده تاکید کرد: از این میزان ۴۷ هزار و ۳۰۰ تُن خرید به‌صورت تضمینی و ۲ هزار و ۲۰۰ تُن به‌طور توافقی از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا ۱۵ مهرماه جاری فقط در سیلو فرخ‌شهر انجام می‌شود و در سال‌جاری هر کیلوگرم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان با نرخ ۱۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

تقی‌زاده اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۲۷ هزار تُن به ظرفیت‌های سیلو ذخیره گندم در استان اضافه شد که از این میزان ۱۲ هزار تُن در شهرستان بروجن و ۱۵ هزار تُن در شهرستان لردگان استقرار دارد.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در سال‌زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۷۳ هزار فقره بیمه‌نامه مرتبط با حوزه کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری صادر شد.

حمید رحیمی تاکید کرد: ۱۵ هزار هکتار از باغات، ۸۸ هزار هکتار از زراعت‌ها، ۱۴۶ هزار متر مربع سازه و محصول گلخانه‌ها، ۱۵ هزار راس دام و پنج هزار هکتار منابع‌طبیعی در چهارمحال و بختیاری بیمه شد.

وی افزود: در سال‌زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان بیمه‌گذار خسارت‌دیده چهارمحال و بختیاری پرداخت شد و این در حالی است که از این کشاورزان تنها یک‌هزار میلیارد ریال حق بیمه دریافت شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار