قاچاق سوخت در صدر پرونده‌های قاچاق

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد پرونده‌های قاچاق کالا‌های خرد در کرمانشاه گفت : قاچاق سوخت در صدر پرونده‌های قاچاق در استان قرار دارد.

جلال عزتی معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : تعداد پرونده‌های ورودی به تعزیرات در زمینه پرونده‌های مهم ملی قاچاق کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی دارد، اما در زمینه قاچاق کالا‌های خرد با افزایش مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: افزایش پرونده‌های قاچاق کالا‌های خرد به دلیل جرم انگاری قانون بود که می‌توان شدیدترین قانون در کشور را قانون مبارزه با قاچاق مصوبه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.

عزتی گفت: بیشتر پرونده‌های قاچاق در تعزیرات حکومتی در زمینه سوخت است که در مرز‌ها و شهرستان قصرشیرین با این معضل مواجه هستیم و افراد سوءاستفاده گر این سرمایه ملی را به کشور عراق قاچاق و با سه برابر قیمت عرضه می‌کنند.

وی افزود: چنانچه برخورد سازمان تعزیراتی در زمینه قاچاق سوخت نبود وضعیت بدتر بود و حداکثر جزای نقدی برای مرتکبان اعمال می‌شود و معادل دو برابر ارزش سوخت و ضبط آن جریمه در نظر گرفته می‌شود.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به قاچاق دام عنوان کرد: چنانچه قاچاق دام در شهرستان مرزی باشد احراز آن بر عهده قضات است، اما قاچاق داخلی و حمل غیرقانونی نیز جرم است و باید پلاک‌کوبی و دریافت مجوز انجام شده باشد.

عزتی با بیان اینکه حدود پنج درصد از پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق احشام است گفت: برای قاچاق خوراک دام نیز مجازات‌های سنگینی اعمال می‌شود و پرونده‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به برخورد‌های تعزیرات حکومتی در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد عنوان کرد: احکام تعزیرات و مجازات‌ها ضبط کالا و جزای نقدی است و تاکنون نیز مؤثر بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.