پایان مهر، زمان برگزاری جشنواره زرشک در قطب تولید یاقوت سرخ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره زرشک در پایان مهر خبر داد.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه‌ریزی جشنواره زرشک با بیان اینکه اعتبارات برگزاری جشنواره زرشک از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین شده است، گفت: جشنواره زرشک استان با محوریت اتاق تعاون خراسان جنوبی، پایان مهر امسال برگزار می‌شود.

او در خصوص قیمت گذاری زرشک افزود: قیمتی به عنوان قیمت واقعی محصول ارائه نمی‌شود، اما در صورت حضور دلالان، بنیاد علوی ورود و از ارزان فروشی محصول جلوگیری می‌کند.

اشرفی معرفی محصول و توسعه استانداردها، مدیریت فرآیند از برداشت تا استحصال زرشک، توسعه فرآوری، توسعه بازار‌های زرشک و توسعه زیرساخت‌های ارزش افزوده این محصول را از اهداف برگزاری جشنواره زرشک استان عنوان کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این اهداف باید همه دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اظهار کرد: اگر به دنبال ارتقای و معرفی محصول زرشک هستیم باید مردم و بهره برداران بخش کشاورزی پای کار بیایند تا شاهد تحول در زمینه این محصول استراتژیک استان باشیم.

خارج شدن محصول زرشک از زیر نظر اتحادیه قنادان و پیش بینی اتحادیه جداگانه برای این محصول راهبردی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ارتقای کیفیت و سلامت زرشک، کاهش بار میکروبی زرشک با خشک کردن بهداشتی و اصولی برای توسعه صادرات، معرفی بیشتر زرشک در کشور، ایجاد میز توسعه صادرات در حاشیه جشنواره زرشک، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تولید محصول باکیفیت و استاندارد برای کشاورزان و در نهایت استانداردسازی محصول زرشک از جمله راهکار‌های ارائه شده در این جلسه در زمینه تولید محصول باکیفیت و سلامت و افزایش ارزش افزوده این محصول بود که از سوی اعضا ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.