معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ایجاد شهرک تخصصی زرشک در استان انجام شده است.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره زرشک با تأکید بر این نکته که فرایند تولید زرشک در استان باید اصلاح شود، گفت: فروش و بازار یابی، برندسازی، سلامت و شیوه جمع آوری زرشک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. و

او افزود: ضرورت دارد برای استفاده از بسته بندی‌های مناسب در عرضه زرشک تولید استان فرهنگ سازی شود.ا

معاون ستاندار اظهار کرد: با توجه به اینکه در روش سنتی جمع آوری و خشک کردن زرشک باید تجدید نظر شود، بهره گیری از روش‌های مکانیزه در این خصوص بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

به گفته او ؛ اقدامات لازم برای ارائه الگو‌های برتر در این خصوص نیز باید مورد توجه قرار گیرد.ا

شرفی با اشاره به اینکه جشنواره امسال توسط اتاق تعاون استان برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه نظریات متفاوتی در زمینه چگونگی برگزاری جشنواره زرشک در امسال وجود دارد باید مدل برگزاری جشنواره امسال با توجه به ظرفیت‌ها و منابع موجود مشخص شود.

معاون استاندار با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای احداث هشت سردخانه در این خصوص، خاطرنشان کرد: اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی در سال جاری هم مانند سال گذشته برای خرید زرشک از زرشکاران اقدام کند.ب

به گفته او ؛ ستاد اجرایی فرمان امام نیز تسهیلات مورد نیاز را برای خرید زرشک تولیدی خراسان جنوبی، در اختیار شرکت‌های تعاونی قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار