همزمان با شب دوازدهم ربیع الاول جشن‌های هفته مبارک وحدت در تربت جام آغاز شد.

 همچنین درشب ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته مبارک وحدت محفل وحدتی و بصیرتی با حضور امامان جمعه و جماعات، مسئولان قضایی، اجرایی، علما، فرمانده هان نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم شیعه و اهل سنت با شکوه خاصی در حوزه علمیه و مسجد فخرالمدارس تربت جام برگزارشد.

دراین محفل معنوی پس از تلاوت آیات الهی و منبت خوانی یکی ازمدیران حوزه علمیه فخرالمدارس با اشاره به یکی از صفات گهربار پیامبراعظم (ص) صفت صداقت گفت: صداقت پیامبررحمت و مهربانی قبل از بعثت تبلور شدرسول خدارا با نام محمد امین و صادق می‌شناختند.

او  ادامه داد: صداقت مهمترین رکن اساسی وتاثیرگذاری در یک جامعه است، ترویج و رشد حکومت پیامبر برپایه صداقت بود که مردم جذب رسول خدا می‌شدند.

امام جمعه تربت جام با تبریک هفته مبارک وحدت گفت: هسته گوهرین و عنصر بنیادین دین اسلام وشریعت مصطفوی، مسئله محبت است.

حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: عنصر اصلی دیانت، شریعتو ایمان به خدا و رسولش محبت است، پیامبر اسلام (ص) معدن محبت بود، رسالت پیامبر خدا هندسه محبت و عشق الهی بود که هرچه در دل‌ها ترسیم کرد بر پایه محبت بود.

او  با اشاره به اینکه چرا پیامبرخدا برمحور محبت و مودت تاکید دارند اظهارداشت: اگر دیانت، مارا به سرچشمه زلال محبت و مودت ودوستی نرساند این دیانت مصطفوی نیست.

 امام جمعه تربت جام خاطرنشان کرد: هدف نهایی دین، محبت و عشق به خدا، رسول، اهل بیت و بزرگان دین است، خداوند دین رابر پایه محبت بنا کرده است، وظیفه ذاتی ما تبلیغ دین و محبت است.
وی تاکید کرد: شیطان با تمام قدرت به میدان آمده و بهترین کار برای توسعه دین استفاده ازادبیات محبت آمیز با مردم است.

درپایان مراسم "اربابی" استاد حوزه و دانشگاه با استفاده از آیات الهی و احادیث در ارتباط با سجایای اخلاقی پیامبررحمت و مهربانی مطالبی ایراد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.