رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: اجتماعی با حضور شخصیت‌های شیعه و اهل سنت خراسان رضوی در تایباد برگزار شد.

حجت الاسلام علی‌اصغر علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: همایشی با عنوان اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص) به میزبانی تایباد برگزار شد که بیش از ۵۰۰ نفر از شخصیت‌ها و علمای اهل سنت و شیعه مناطق تلفیقی خراسان در آن حضور داشتند.

او افزود: این اجتماع به مناسبت هفته وحدت با حضور روحانیون شیعه و سنی تایباد، تربت جام، باخرز، خواف، صالح‌آباد و سرخس برگزار شده که مهمان ویژه آن استاندار خراسان رضوی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: هدف از برگزاری، تبیین موضوع وحدت در بین مسلمانان و تاثیرات آن بر پیشرفت جامعه است و تایباد، به عنوان شهر وحدت و همدلی، نقش محوری در این زمینه دارد.

حجت الاسلام علیپور در خصوص برنامه‌های هفته وحدت در تایباد بیان کرد:  ۷۰ برنامه برای گرامیداشت این ایام در شهرستان در نظر گرفته شده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص)، برنامه زنده رادیویی وحدت و شبی با آوا‌ها و نوا‌های نور و رحمت اشاره کرد.

او  تصریح کرد: از این تعداد برنامه، ۳۰ برنامه به صورت محوری و در طول این ایام برگزار می‌شود که محافل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی و هنری، دیدار با خانواده‌های شهدا و شخصیت‌های تقریبی و نورافشانی از جمله آنهاست.

وحدت مقوله‌ای حیاتی است

مولوی خلیل شیخ‌احمدی امام جمعه اهل سنت باخرز گفت: موضوع وحدت، مقوله‌ای بسیار مهم و حیاتی است.

او افزود: اگر در بین فرق اسلامی بجای اتحاد و همدلی، جدایی و تشتت باشد؛ نمی‌توانیم به اهداف والای انبیاء الهی برسیم.

امام جمعه اهل سنت باخرز ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که اگر در جامعه ای وحدت و اتحاد وجود نداشته باشد و حفظ نشود، از بین می‌رود.

مولوی شیخ‌احمدی بیان کرد: در شرایط کنونی همدلی و اتفاق‌نظر در بین مردم سبب نزدیکی دل‌ها و درک بهتر افراد از همدیگر می‌شود.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاه اسلام را برای جهانیان نشان دهیم، باید اتحاد خود را حفظ کنیم.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: وجود تفرقه و فاصله میان مسلمان، خود نقض‌کننده برحق‌بودن دین مبین اسلام است و معاندان از آن بهره خواهند جست.

زندگی در کنار هم با حفظ عقاید

مولوی عبدالکریم علیبایی امام جمعه شهر مشهدریزه تایباد گفت: وحدت به معنای زندگی سالم و با حفظ عقاید و فقه خویش در کنار هم است.

او افزود: شیعه‌شدن تسنن و سنی‌شدن تشیع هرگز معنی وحدت را نمی‌دهد و بهترین عاملی که برای پیشرفت جامعه و حکومت اسلامی می‌تواند نقش ایفا کند، درکنارهم‌بودن است.

امام جمعه شهر مشهدریزه ادامه داد: زیست برادرانه و بهره‌مندی از حقوق مساوی در بین مسلمین ضربه‌ای محکم بر دهان یاوه‌گویان است.

مولوی علیبایی بیان کرد: یکپارچگی و اتحاد بسیار در خنثی کردن نقشه‌ها و اقدامات شوم دشمنان اسلام موثر است.

او تصریح کرد: هدف دشمنان نابودکردن اسلام است و به همین خاطر در صدد اختلاف و نفاق میان مذاهب اسلامی و به خصوص در ایران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۰ مهر ۱۴۰۱
وحدت کلمه رمز پیروزی است