مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در شش ماهه اول امسال نسبت به سال قبل، آمار حوادث ناشی از کار در استان یزد ۷۱ درصد کاهش داشته است.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: ۵۸ درصد حوادث رخ داده در استان مربوط به بخش صنعت و تولید، ۱۸.۵ درصد مربوط به بخش ساختمان، ۸.۵ درصد مربوط به سایر فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی و ۵.۶ درصد مربوط به بخش معدن است.
او افزود: در بخش صنعت فعالیت‌های زیر گروه تولید سایرمحصولات کانی غیرفلزی مانند کارگاه‌های کاشی و سرامیک، تولید فلزات و محصولات فلزی، تولید منسوجات، تولید کاغذ و محصولات کاغذی، صنایع موادغذایی و آشامیدنی بیشترین آمار حوادث را دارا می‌باشند.
فلاحتی گفت: علت اصلی بروز حوادث ناشی از کار در استان عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما و دستگاه بدون حفاظ یا دارای نقض فنی هستند.
او با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ گفت: در استان یزد نیز ۳۴.۹ درصد آمار حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: آسیب‌های شغلی منجر به فوت نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به یکسال قبلش ۱۱ درصد کاهش داشته است.
محمدرضا فلاحتی تاکید کرد: بازرسی از کارگاه‌های پرخطر از جمله کارگاه‌های ساختمانی، معدنی و صنایع پرخطر در استان در اولویت قراردارد و با افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از این کارگاه‌ها نظارت بر عملکرد ایمنی این کارگاه‌ها افزایش می‌یابد.
او خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۰۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان وجود داشته است. 
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: امسال برنامه‌های تحولی اداره بازرسی این اداره کل با هدف مشارکت کارگران در ایمنی کارگاه‌ها و افزایش ۲۰ درصدی کمیته‌های حفاظت و ایمنی در کارگاه‌ها به جد اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.