رسیدگی به بیش از چهار هزار پرونده اختلاف بین کارگر و کارفرما

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: سال گذشته به چهار هزار و ۲۲۳ پرونده اختلاف بین کارگر و کارفرما رسیدگی شد.

محمدرضا فلاحتی گفت: در حوزه کارآفرینی و اشتغال در بخش اشتغالزایی، ارائه تسهیلات پایدار روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ به افرادی متقاضی که در سامانه کارا ثبت نام نموده اند پرداخت می‌شود. 

او می گوید: صدور مجوز دفاتر بر مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، دفاتر کاریابی، مشاغل خانگی و صدور پروانه کار اتباغ خارجی از جمله وظایف مدیریت کارآفرینی و اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: قریب به ۲۳۶ هزار بیمه شده اجباری و مشمول قانون کار در سازمان تامین اجتماعی داریم که با خانواده‌های آن‌ها قریب به ۹۵۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

به گفته او قشر عظیمی از جمعیت استان و کارگران با حوزه مدیریت روابط کار ارتباط دارند. از جمله وظایف شاخص این مدیریت رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان است که در مراجع حل اختلاف به آن رسیدگی می‌شود. در سال گذشته ۴۲۲۳ پرونده در این مراجع رسیدگی شد.

او گفت: رسیدگی به درخواست بازنشستگی پیش از موعد  از دیگر وظایف مدیریت روابط کار است.

فلاحتی گفت: در سال گذشته به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پرونده در این زمینه رسیدگی شده است. با برنامه ریزی که صورت گرفته تا پایان اردیبهشت از سامانه‌ای رونمایی می‌شود که درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و زمان رسیدگی‌ها کاهش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظارت بر رعایت قوانین و مقرارت و مسائل ایمنی و حفاظت فنی را وظیفه حوزه بازرسی کار مدیریت روابط کار عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار بازرسی ادواری از واحد‌های تولیدی استان برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار