علی باقرپور گفت: با هدف حفاظت از سلامت کارگران و پیشگیری از هرگونه حوادث ناشی از کار، اجرای دقیق آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار الزامی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی باقرپور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد در نشست دوره‌ای ارتقاء سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست کارگران کارخانه ها در میبد، گفت: با هدف ایجاد وحدت و جلوگیری از پراکندگی باید به سمت تجمیع آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار حرکت کرد.

او ادامه داد: پلمب، جریمه و عوارض شهرداری اهرم‌های اجرایی آیین نامه‌های HSE است و یشگیری از حوادث ناشی از کار با اجرای دقیق آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار امکان پذیر است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد گفت: اجرا و رعایت قوانین و آیین نامه‌های ایمنی به تنهایی کافی نیست و کارفرمایان باید با اشراف دقیق به مجموعه خود برای حفظ سلامتی و ایمنی کارگران خویش راهکار‌های اصولی و قابل اجر داشته باشند.

او به روز رسانی و مداقه در تنظیم قرارداد‌های کارگری با رعایت دقیق عدل و انصاف تأکید کرد و گفت: تنظیم قرارداد‌های جامع وکامل و معاینات بدو استخدام و ادواری در پیشگیری از بروز بیماری‌ها و حوادث ناشی ازکار و مشکلات حقوقی و قضایی مرتبط با موضوع می‌کاهد.

دادستان میبد، ادامه داد: مسئولیت کیفری حادثه، حسب نظر بازرسان کار یا کارشناسان رسمی دادگستری و بر اساس رأی قضایی بر عهده مقصر یا مقصرین حادثه است و حسب ماده ۹۵ قانون کار مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرما یا مسئولان واحد‌های موضوع ذکر شده در ماده ۸۵ این قانون خواهد بود.

باقرپور گفت: هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولان واحد، حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما یا مسئول مذکور از نظر کیفری و حقوقی و نیز مجازات‌های مندرج در این قانون مسئول است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار