رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری، از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروند بروجنی در معامله زعفران خبر داد.

سرهنگ عسگری گفت: با توجه به ارجاع شکوائیه قضایی یکی از شهروندان شهرستان بروجن به پلیس فتا این شهرستان رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا عنوان کرد با آشنایی با فردی در فضای مجازی و پس از اعتماد به این فرد مقداری زعفران به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال از این شخص خریداری کردم، اما پس از واریز وجه ناپدیدشده و رد و نشانی از خود به‌جا نگذاشته است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و پلیسی خود را آغاز کرده و سرنخ‌هایی از هویت متهم به دست آوردند و با بررسی‌های بعدی وی را مورد شناسایی قرار دادند و متهم را دستگیر کردند.


بیشتر بخوانید


وی گفت: متهم در مواجهه با ادله فنی غیرقابل‌انکار لب به اعتراف گشوده و بیان داشت برای کسب منفعت مالی سوژه خود را در فضای مجازی شناسایی و پس از جلب اعتماد کاربر مبلغ موردنظر را دریافت کرده و سپس با حذف حساب کاربری و خاموش کردن تلفن همراه از دسترس خارج‌شده است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری به کاربران فضای سایبری توصیه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکار‌ها متأثر از فضای سایبری متحول شده‌اند و فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در تبلیغات و جذب مشتری پیداکرده‌اند بنابراین به خاطر داشته باشیم هویت افراد در فضای سایبر پنهان است و صرفاً آشنایی با افراد ملاک تعامل و خریدوفروش نباشد.

وی از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار