معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفـت: مدارس محور تعلیم و تربیت هستند و بیش از ۲۰ هزار مدرسه در کشور ایجاد شده است.

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در سال جدید داریم و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای مدارس با الویت مدارس دولتی انجام می‌شود. سازماندهی آموزگاران قبول شده در آزمون استخدامی در حال انجام است. تعدادی مجوز استفاده از بازنشستگان با هدف رفع کسری معلم و نیروی انسانی داده شده است.

او بیان کرد: آیین نامه جدید سرویس مدارس به تصویب رسیده است. وزارت آموزش و پرورش معتقد است که مدارس محور تعلیم و تربیت است و ۲۰ هزار و ۲۰ مدرسه در سراسر کشور ایجاد شده است و شرایط برای جذب ۵۰ هزار معلم جدید در حال ایجاد است. فرایند آموزش معلمان مدارس غیرانتفاعی از خرداد توسط دانشگاه فرهنگیان آغاز شده است. با همراهی سازمان استخدامی قرار است مجوز جذب تعدادی خدمتگزار انجام شود.

کاظمی بیان کرد: نظارت بر حقوق معلمان از مدارس غیرانتفاعی انجام می‌شود. بکارگیری نیروی خرید خدمات ممنوع است البته عمده این نیروها در دو آزمون اخیر شرکت کرده‌اند.

گلشنی مدیر کل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران گفت: یکی از بحث های مهم، سرویس مدارس است. ثبت نام شرکت‌ها برای سرویس مدارس آغاز شده است و موضوع احراز صلاحیت‌ها به پایان رسیده است.

به گفته وی میزان مبلغ سرویس مدارس در هر منطقه متفاوت است و شورای شهر مبلغی را مصوب کرده است. سرویس مدارس استثنائی رایگان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
حالا بودجه ای که برای آموزش و پرورش گذاشتن را ببینید با این تعداد دانش آموز و معلم و با یه سازمان دیگه که نصف این تعداد هم زیر مجموعه نداره مقایسه کنید و اوضاع خراب آموزش و پرورش را درک کنید
آخرین اخبار