مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : در صورت تامین اعتبار اجرای خطوط انتقال پساب تصفیه شده از تصفیه خانه به صنایع استان طی شش ماه آینده به پایان می‌رسد.

کشاورزان مهاجر در استان و استفاده صنایع از پساب تصفیه شده از مباحث مطرح شده در ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات استان کرمانشاه بود.

آنگونه که مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه در نشست امروز گزارش داد ۳۲ درصد از فاضلاب شهر کرمانشاه یعنی حدود ۲۲ میلیون متر مکعب تصفیه می‌شود.

قرار است پساب‌های شهری و صنعتی پس از تصفیه به صنایع استان تحویل شود و در مقابل منابع آبی در اختیار را بازگردانند، اما این طرح در مرحله اجرای خط انتقال راکد مانده است.

به گفته داوودی در صورت تامین اعتبار اجرای خطوط انتقال پساب تصفیه شده از تصفیه خانه به صنایع استان طی شش ماه آینده به پایان می‌رسد.

در نشست امروز همچنین مقرر شد دستگاه‌های خدمات رسانی که تجهیزات برق اضطراری ندارند در اولین فرصت نسبت به فراهم سازی آن اقدام کنند.

چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استفاده از بذر‌های اصلاح شده محصولات جایگزین کاهش سطح زیر کشت ذرت و برنج از راهکار‌های کاهش برداشت از منابع آبی استان استان.

استاندار کرمانشاه بر اجرای هرچه زودتر مصوبات ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تاکید کرد.

وی گفت: نگهداشت و مدیریت آب از سد‌ها، لایروبی رودخانه‌ها به ویژه قره سو باید با جدیت دنبال شود.

 حضور کشاورزان مهاجر چالشی است که در سال‌های اخیر منابع آبی استان را تهدید می‌کند.

قرار است مجموعه مدیریت استان برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.