مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه الگوی مصرف در استان را ماهانه ۱۵ مترمکعب اعلام کرد و گفت : اگر یک‌متر مکعب آب بیشتر از این میزان مصرف کنید به یک‌باره تغییری در حدود ۴۳ درصدی در آب‌بها خواهید داشت.

رضا داودی مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : علاوه بر حضور همکاران در محل برای قرائت کنتور، قرائت‌ها به صورت سیستمی هم ثبت می‌شود و برخی از اصلاحات در این خصوص براساس میانگین دوره‌های گذشته است.

وی ادامه داد: برای محاسبه آب طبقات مصرف داریم، اگر مقدار مصرف آب شهروندی مطابق الگوی مصرف استاندارد آب باشد، آب‌بها طبق تعرفه همیشگی حساب می‌شود؛ اما اگر میزان مصرف آب از الگوی استاندارد بیشتر شود، آب‌بها شامل جریمه هم می‌شود که این جریمه طبقاتی دارد؛ یعنی هر چقدر بیشتر از آن میزان معین آب مصرف شود، جریمه بیشتری شامل حال آن فرد می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صدور قبض‌ها در فصل تابستان، شامل ضرایب فصلی و افزایش آب‌بها می‌شود، اگر مشترکی پرمصرف باشد تصاعدی و ضریب تابستانی اعمال می‌شود. همین سبب می‌شود که مشترکین در این فصل ملموس‌تر قبوض آب‌بها را ببینند.

وی یادآور شد: براساس آمار، در حال حاضر اکثر مشترکان تا ۷۰ درصد جزء پله‌هایی هستند که مصرف منطقی دارند؛ بیشترین اعتراض معمولا کسانی هستند که بیشتر از الگوی استاندارد مصرف دارند. ​

داودی الگوی مصرف در استان کرمانشاه را ماهانه ۱۵ مترمکعب با هزینه‌ای حدود ۱۳ هزار تومانی عنوان کرد و افزود: اگر یک‌متر مکعب آب بیشتر از این میزان مصرف کنید به یک‌باره تغییری در حدود ۴۳ درصدی در آب‌بها خواهید داشت.

وی گفت: اگر مشترکی ۶۰ مترمکعب در ماه مصرف داشته باشد، ۹۸ تا ۱۰۰ درصد افزایش آب‌بها خواهد داشت .

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نینا
۲۱:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
سلام ،این آقایان و خانمها کارمند هستن و وقتی تو اداره صبحانه و غذا می‌خورن و دستشویی میرن و شب ها هم منزل اطرافیانشون برای شام میرن و .. مشخص هست که همون هفتاد، نه ببخشید هفت درصدی هستن که پونزده متر مکعب آب مصرف ماهیانه دارن!