رهاسازی ۱۹ پرنده شکاری در زیستگاه‌های طبیعی شرق تهران

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان تهران از رهاسازی ۱۹ پرنده شکاری در زیستگاه‌های طبیعی در شرق تهران خبر داد.

محمد کرمی رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش با اشاره به اینکه برخی از این پرنده‌ها جوجه بودند که در فصل بهار به محیط زیست تحویل داده شدند، افزود: تعدادی دیگر از این پرنده‌ها نیز از متخلفان شکار و صید کشف و ضبط شده و یا به دلیل آسیب دیدگی توسط شهروندان به محیط زیست استان تهران تحویل داده شدند.

وی با بیان اینکه این پرندگان برای بازپروری و انجام اقدامات درمانی مدتی در باغ پرندگان لویزان و کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان نگهداری شده‌اند، اظهار داشت: این پرندگان پس از اطمینان از وضعیت سلامت، امروز رهاسازی شده و به آغوش طبیعت بازگشتند.

کرمی با بیان اینکه این پرندگان شامل دو بالابان، سه عقاب طلایی، ۱۰ سارگپه، یک دلیجه کوچک، دو پیغو و یک جغد بودند، تصریح کرد: با توجه به اینکه حلقه‌گذاری پرندگان، متداول‌ترین و رایج‌ترین شیوه شناخت وضعیت پرندگان است، این پرندگان قبل از رهاسازی در محل حلقه گذاری شدند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ضرر و زیان ناشی از شکار و صید این پرندگان در مجموع در حدود ۶۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: بالابان با ضرر و زیان ۲۰۰ میلیون تومان باارزش‌ترین این گونه‌ها است.

وی در پایان با بیان اینکه این پرندگان عمدتاً دارای ارزش حفاظتی بالا بوده و مانند بالابان مورد علاقه و طمع قاچاقچیان حیات وحش هستند و ارزش ذاتی آن‌ها در طبیعت حتی با جرایم شکار و صید آن‌ها قابل قیاس نیست از شهروندان خواست در صورت هرگونه نگهداری غیر مجاز، شکار و صید حیات وحش از جمله پرندگان شکاری موضوع را در اسرع وقت به سامانه ۱۵۴۰ و یا نزدیک‌ترین اداره و یا پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.

برچسب ها: پرنده ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار