معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه گفت: محرومیت‌زدایی از مسئولیت‌های ویژه سپاه پاسداران است.

سردار ضیاالدین حزنی در آیین بهره‌برداری ۳۰۷ پروژه محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در کنار تامین امنیت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی، محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق محروم از مسئولیت‌ها و ماموریت‌های ویژه سپاه و بسیج است.

وی افزود: ۸۵ درصد پروژه‌هایی که در کشور از سوی مجموعه سپاه و نیرو‌های وابسته به آن اجرا می‌شود زودبازده، عالم‌المنفعه و فاقد پیچیدگی فنی و مهندسی است که این پروژه‌ها در مناطق محروم، دورافتاده، سخت‌گذار مرزی و برخی جا‌های حساس کشور اجرا می‌شوند.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی از سوی این مجموعه اضافه کرد: استحکام در ساخت و سازها، توجه به کیفیت، کم‌هزینه بودن پروژه‌ها، پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای پروژه‌ها از ویژگی‌ها و مشخصه‌های پروژه‌های سپاه است.

حزنی، تامین جهیزیه، پرداختن به حوزه‌های علمیه، احداث و تجهیز کلاس‌های درس در کنار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اجرای طرح‌های کرامت، شهید همدانی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت و آبادانی و مسکن در دهستان‌های محروم را از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های سپاه عنوان کرد.

وی، تامین جهیزیه، نوشت افزار (لوازم التحریر)، امنیت غذایی، اشتغالزایی وفرهنگی را از دیگر برنامه‌های غیرعمرانی مجموعه سپاه برشمرد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه (کوثر) با اشاره به اهمیت مسجد گفت: این استان هزار و ۱۴ مسجد و ۵۴۷ باب حیدریه، فاطمیه، مهدیه، زینبیه وحسنیه دارد که با توجه به جمعیت با کمبود ۳۳۴ مسجد روبرو است.

حزنی تاکید کرد: یکی از راهکار‌های مهم برای برطرف کردن مسائل فرهنگی در جامعه گسترش مساجد است که باید به خوبی به آن پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این ملت هشت سال دفاع مقدس را خلق و پشتیبانی کردند، اضافه کرد: این وظیفه همه خادمان ملت است که در راستای محرومیت‌زدایی، رفاه و آسایش این مردم گام بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار