تدوین هزار و ۳۵۰ برنامه برای هفته گرامیداشت دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت دفاع مقدس گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت این هفته، هزار و۳۵۰ برنامه در رده‌های سپاه و بسیج استان برای اجرا پیش‌بینی شده است.

سردار علی محمداکبری امروز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ۳۱ شهریورماه نمایش اقتدار نیرو‌های مسلح با رژه نیرو‌های نظامی و انتظامی در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، اعزام اردو‌های جهادی به مناطق کم‌برخوردار، توزیع کمک‌های مومنانه، افتتاح پروژه‌های مختلف درون و برون سازمانی و محرومیت‌زدایی، توزیع ۴۰۰ سری جهیزیه بین زوج‌های جوان، توزیع نوشت‌افزار و وسایل کمک آموزشی برای دانش‌آموزان نیازمند در سراسر استان، اهدای سبد‌های ورزشی روستایی و محلات و کمک به مساجد از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس است.

اکبری گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی زودبازده و تاثیرگذار از سوی سپاه و بسیج، دیدار با خانواده هزار و ۵۰۰ شهید از دیگر برنامه‌های سپاه است که در طول سال نیز برگزار می‌شود و در هفته دفاع مقدس پررنگ‌تر است.


بیشتر بخوانید


فرمانده سپاه استان مردمی‌بودن برنامه‌های هفته دفاع مقدس در نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: همایش رویش‌های انقلاب و بازروایی دستاورد‌های ایران قوی هم در استان برگزار می‌شود.

اکبری افزود: شعار هفته دفاع مقدس امسال "ما متحد هستیم" نامگذاری شده است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمنان این کشور، وحدت بین مردم و اقوام و وحدت بین مردم و مسوولان و امنیت را هدف گرفته‌اند، زیرا در دوره‌های مختلف و فتنه‌های گوناگون، وحدت و انسجام مردم باعث شکست هیمنه دشمنان شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) به برپایی جشن به مناسبت سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج) اشاره کرد و گفت: مردم این استان در همه صحنه‌ها حضور پررنگی دارند و نشان دادند که پشت نظام و ولایت فقیه خواهند ماند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به قله نزدیک شدیم، گفت: اجرای برنامه‌های مختلف مانند اردو‌های راهیان پیشرفت برای نسل جوان و دانش‌آموزان و دانشجویان در دستورکار قرار دارد که باعث آشنایی بیشتر آنان با دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) از بازسازی و بازروایی عملیات بدر در استان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: رزمندگان استان در این عملیات شاخص نقش ویژه‌ای داشتند.

اکبری افزود: جنگ ترکیبی با هشت سال جنگ تحمیلی فاصله زیادی ندارد و هرچه امروز داریم از هشت سال دفاع مقدس است.

به گفته وی، دشمنان در هشت سال جنگ تحمیلی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه کشور بودند و در جنگ ترکیبی امروز هم این هدف را دنبال می‌کنند که در جنگ تحمیلی نبرد تن با تانک بود و در جنگ ترکیبی بیشترین تاثیر بر روی نسل جوان است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در چهارمحال و بختیاری با تقدیر از دشمن‌شناسی ملت ایران، افزود: در فتنه صهیونیستی - آمریکایی پارسال و سالگرد آن فتنه در سالجاری، ملت بزرگ ایران، دشمنان قسم خورده نظام را همراهی نکردند، چون دشمن و اهداف کلی آن‌ها را شناختند.

اکبری افزود: در دوران فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات خوبی در کشور رقم خورده و باید برای امیدآفرینی بیشتر در جامعه تلاش شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) روایت اول در جنگ نرم را مورد تاکید قرار داد و افزود: موفقیت جبهه رسانه‌ای انقلاب در این عرصه آغازی برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است.

اکبری گفت: بیش از ۲۰۰ پایگاه و ۱۸۰ مسجد نمونه و موفق محله اسلامی در طرح سنجش پایگاه‌های مقاومت بسیج استان شناسایی شد.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف در زمینه تحقق شعار سال، همراهی سپاه و بسیج با دولت‌های مختلف را یادآوری کرد و گفت: نقش سپاه و بسیج، مطالبه‌گری و بسیج کردن ظرفیت‌هاست.

اکبری به توجه ویژه دولت سیزدهم به قرارگاه‌های سازندگی، محرومیت‌زدایی و قرارگاه امام حسن (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: آبرسانی به بیش از ۲۰۰ روستا توسط قرارگاه امام حسن (ع)، تفاهمنامه همکاری بین سپاه و بسیج با جهادکشاورزی، منابع طبیعی، کمیته امداد و بهزیستی و ساخت مسکن مددجویان، مشارک در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، احداث جاده و ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به استان و پیگیری اجرای طرح‌های بزرگ در زمینه سد و جاده و بزرگراه بروجن، لردگان به ایذه را نشانه این همکاری‌های و خدمت‌رسانی است.

وی آسیب‌شناسی موانع تولید در کارخانه‌ها و پیگیری از مبادی تا وزارتخانه برای رفع آنها، راه اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف بافندگی، دامپروری، زنبورداری از سوی بسیج و سپاه در استان در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار