کشف بیش از هزار کیلوگرم مرغ غیر قابل مصرف

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر از کشف و معدوم سازی بیش از یک تن گوشت مرغ منجمد غیر قابل مصرف انسانی خبر داد.

نیک بین، رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: گوشت مرغ‌های کشف شده در یکی از کشتارگاه‌های طیور به دلیل شرایط نامناسب انجماد و همچنین نگهداری نا مناسب غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده و از چرخه مصرف حذف شد.

او با بیان این که سلامت دام و فرآرده‌های خام دامی به صورت مستقیم با سلامت مردم جامعه در ارتباط است، ادامه داد: بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر بصورت مداوم در طول شبانه روز انجام نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را بر عهده داشته و تضمین کننده سلامت غذایی مردم با منشاء دامی هستند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: خدشه به سلامت فرآورده‌های خام دامی که به مصرف مردم می‌رسد عبور از خط قرمز دامپزشکی است و بازرسان این اداره با تمهیدات علمی و قانونی با هرگونه تخلف مقابله می‌کنند.

او در پایان از مردم خواست: برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها و رعایت بهداشت، فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

این مسئول ادامه داد: در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای محصول نیز دقت نظر داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در این خصوص مراتب رابه منظور پیگیری در اسرع وقت از طریق تماس با شماره سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان یزد گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.