سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن به دلیل سخنان وزیر خارجه آلمان درباره رئیس جمهور این کشور، از آلمان شکایت کرده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پکن به دلیل اظهارات اخیر  آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان که شی جین پینگ رئیس جمهور چین را دیکتاتور خواند، به طور رسمی از دولت آلمان شکایت کرده است.

براساس گزارش تل تریدر، این سخنگو این اظهارات را یک تحریک سیاسی آشکار و بسیار پوچ توصیف و تاکید کرد که پکن به شدت از برلین ناراضی است .

پیش از این، آنالنا بائربوک در جریان سفر خود به آمریکا مدعی شد که حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه باقی خواهد ماند زیرا اگر [ولادیمیر رئیس جمهور روسیه] پوتین در این جنگ پیروز شود، برای دیگر دیکتاتور‌های جهان، مانند شی، مانند رئیس جمهور چین نشانه‌ای خواهد بود. بنابراین، اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

تنش‌ها بین بلوک اروپا و چین پس از آغاز تحقیقات ضد یارانه‌ای در مورد خودرو‌های الکتریکی که از چین می‌آیند و نگرانی پکن که این اقدام می‌تواند به صنعت جهانی آسیب برساند، افزایش یافته است. پکن شریک تجاری اصلی برلین است، اما پس از ماه‌ها بحث داخلی درباره سیاست این کشور، آلمان در ماه ژوئیه سند جدیدی را برای مقابله با چین منتشر کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۸:۳۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲
آلمان جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایر سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 1945 تاکنون در امور داخلی کشورها دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
آخرین اخبار