رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بازدید از جزیره‌ای در جنوب ایتالیا که مقصد اصلی مهاجران شمال آفریقا است، تایید کرد طرحی برای سرکوب این روند دارد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز یکشنبه در جریان دیدار با جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا از یک جزیره ماهیگیری کوچک که نزدیک به ۷۰۰۰ مهاجر در یک روز طی هفته گذشته به آن وارد شدند، وعده بازگشت سریع مهاجران غیرقانونی و سرکوب تجارت وحشیانه قاچاق انسان را داد.

براساس گزارش فرانس۲۴، او در این خصوص گفت: ما تصمیم خواهیم گرفت که چه کسی و تحت چه شرایطی به اتحادیه اروپا بیاید نه قاچاقچیان. فون در لاین پس از گشت و گذار در جزیره اعلام کرد که صلیب سرخ گفت که ۱۵۰۰ مهاجر در مرکز ساخته شده برای اسکان صد‌ها نفر باقی مانده اند.

تنش‌ها در این جزیره که به تونس نزدیک‌تر است تا خاک ایتالیا افزایش یافته است و ساکنان این جزیره نسبت به جریان دائمی مهاجرانی که تلاش می‌کنند از شمال آفریقا خود را به سواحل اروپا برسانند ابراز نگرانی می‌کنند.

در مواجهه با بحران جدید، جورجیا ملونی ایتالیا متعهد به اقدامات سخت‌تر شده و خواستار محاصره دریایی شمال آفریقا برای جلوگیری از خروج مهاجران در قایق‌های قاچاقچیان است. رئیس کمیسیون اروپا در مقابل از «کاوش گزینه‌هایی برای گسترش مأموریت‌های دریایی موجود در دریای مدیترانه یا کار بر روی مأموریت‌های جدید» حمایت کرد.

این طرح همچنین شامل تسریع کمک‌های مالی به تونس به عنوان بخشی از توافق با اتحادیه اروپا برای جلوگیری از خروج در ازای کمک به ایتالیا برای تسریع درخواست‌های پناهندگی و ایجاد کریدور‌های بشردوستانه در کشور‌های مبدأ برای جلوگیری از مسیر‌های غیرقانونی است.

او همچنین متعهد شد که آژانس مرزی فرونتکس در تضمین بازگشت سریع مهاجران به کشور مبدا که واجد شرایط ماندن در اتحادیه اروپا نیستند و با کشور‌های مبدا همکاری می‌کنند، حمایت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار