نخست وزیر ایتالیا به همتای چینی خود خبر داده است که رم قصد دارد از ابتکار عمل کمربند و جاده چین به دلیل فشار آمریکا خارج شود.

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به طور خصوصی به لی کیانگ، نخست وزیر چین پیام داد که ایتالیا در حال برنامه ریزی برای خروج از یک پیمان سرمایه گذاری است که به آزمونی برای روابط کشورش با آمریکا تبدیل شده است.

براساس گزارش بلومبرگ، ملونی در جلسه‌ای که روز شنبه در حاشیه اجلاس سالانه گروه ۲۰ در دهلی نو برگزار شد، به لی گفت که ایتالیا قصد دارد از ابتکار جنجالی «کمربند و جاده» شی جین پینگ عقب نشینی کند و در عین حال همچنان به دنبال حفظ روابط دوستانه با پکن است. پیش از این ایتالیا رسماً در سال ۲۰۱۹ برای BRI ثبت نام کرده بود.

پیشتر بلومبرگ گزارش کرده بود ایتالیا در اوایل سال جاری به متحدان خود پیام داده است که قصد دارد از طرح زیرساختی به رهبری چین خارج شود، اما ملونی ماه‌ها درگیر دوراهی در مورد چگونگی ارائه چنین تصمیمی به پکن بود. 

ملونی گفته است که در ماه‌های آینده به چین سفر خواهد کرد و این موضوع حساس است، به ویژه از آنجایی که سفیر چین در ایتالیا هشدار داده بود در صورت خروج ایتالیا از توافق، عواقب منفی برای ایتالیا در پی خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار