توافق ژاپن، انگلیس و ایتالیا برای ساخت نسل جدید جنگنده‌ها

سه کشور ژاپن، ایتالیا و انگلیس توافق کردند برای ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌ها با یکدیگر همکاری کنند.

سیستم BAE انگلیس، صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن و لئوناردو ایتالیا در مورد همکاری سه جانیه برای ارائه فاز مفهومی از نسل بعدی هواپیمای جنگی به توافق رسیده‌اند.

براساس گزارش یو اس نیوز، این سه کشور در دسامبر ۲۰۲۲ توافق کردند که برای ساخت یک جنگنده پیشرفته خط مقدم برای ورود به خدمت در حدود اواسط دهه آینده همکاری کنند. BAE انگلیس در این خصوص گفت که توافقنامه جدید برنامه جهانی رزم هوایی (GCAP) از گفتگو‌ها برای تعیین ترتیبات کاری و الزامات توانایی برای هواپیما پشتیبانی می‌کند.

هرمان کلاسن، رئیس GCAP BAE، گفت که از زمان شروع این برنامه تمپ بالایی از تعامل با شرکای صنعتی و دولتی در ایتالیا و ژاپن حفظ شده است.

BAE گفت که این سه کشور پیشرفت پروژه را در نمایشگاه بین المللی تسلیحات DSEI لندن در این هفته به روزرسانی خواهند کرد. انتظار می‌رود GCAP ده‌ها میلیارد دلار هزینه داشته باشد، اما طرفین هنوز نحوه تقسیم بودجه را نهایی نکرده اند. وزارت دفاع انگلیس قبل از پیوستن ژاپن و ایتالیا به این پروژه ۲ میلیارد پوند متعهد شده بود.

این درحالی است که سال گذشته  «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس به همراه «فومیو کیشیدا»، همتای ژاپنی او در شهر لندن، یک معاهده نظامی مهم را امضا کردند. دو کشور به موجب این معاهده اجازه مستقر کردن نیرو در خاک یکدیگر را پیدا می‌کنند.  دولت انگلیس این معاهده را مهمترین معاهده نظامی امضا شده در عرض یک قرن اخیر بین دو کشور توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار