رئیس‌جمهور روسیه ادعای آمریکا مبنی بر عدم تمایل مسکو به سازش را رد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از کشوری است که به دلیل رویکرد سازش ناپذیرش در روابط بین‌الملل شناخته می‌شود.

به گزارش راشاتودی، پوتین امروز (جمعه) گفت: در مورد آمریکایی‌ها، آن‌ها خودشان نمی‌دانند چگونه این تانگو را انجام دهند. این موسیقی قابل توجه و مراحل آن زیبا است، اما ایالات متحده به دنبال این است که با همه چیز از موضع قدرت مقابله کند.

پوتین افزود: واشنگتن معمولاً یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد طرف مقابل را در نیمه راه ملاقات کند و در عوض از تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های مالی، تهدید‌ها و زور برای رسیدن به آنچه می‌خواهد استفاده می‌کند.

بلینکن هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی از این اصطلاح استفاده و تأکید کرد: کی‌یف برای مذاکره با مسکو آماده است و به طور ضمنی اشاره کرد که روسیه دیپلماسی معنادار را رد می‌کند.

با این حال «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین منع قانونی را برای همه مذاکرات با روسیه وضع کرده است. تحت عنوان فرمول صلح زلنسکی، خواسته‌های کی‌یف شامل کنترل کامل مناطق مورد ادعای خود، غرامت از روسیه و دادگاه جنایی برای دولت روسیه است.

واشنگتن از موضع اوکراین حمایت می‌کند، در حالی که روسیه این پیشنهاد را تحت عنوان «جدا از واقعیت» مورد انتقاد قرار داده است. مقامات روسیه بار‌ها تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح ابراز کرده‌اند، مذاکراتی که سال گذشته با تغییر مسیر کی‌یف در جریان مذاکراتی که توسط ترکیه تسهیل شده بود، پایان یافت و در عوض راه‌حل نظامی را انتخاب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
نه اینکه روسیه اصلا زورگو و دیکتاتور نیست
آخرین اخبار