کرملین می‌گوید دو کشور روسیه و کره شمالی در سفر اخیر کیم جونگ اون هیچ توافقی در خصوص مسائل نظامی یا در هیچ زمینه دیگری امضا نکرده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در میانه سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به روسیه به خبرنگاران گفت دو کشور هیچ برنامه‌ای برای امضای یک توافقنامه رسمی دو جانبه ندارند. 

به گزارش رویترز، کیم که هنوز در روسیه به سر می‌برد، امروز (جمعه) از یک کارخانه هواپیما‌های جنگنده روسی که تحت تحریم‌های غرب قرار گرفته، بازدید کرد.

رهبر کره شمالی روز سه شنبه در اولین سفر خارجی خود پس از ۴ سال وارد روسیه شد. آخرین سفر او به روسیه در آوریل ۲۰۱۹ بود، زمانی که وی وارد شهر «ولادی وستوک» شد که اندکی پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در «هانوی» پایتخت ویتنام بود.

کیم و پوتین روز چهارشنبه یک جلسه گفتگوی گسترده برگزار کرده و در آن به جنبه‌های روابط دو جانبه و همکاری بین دو کشور در همه زمینه‌ها پرداختند.

گفتنی است دیدار کیم و پوتین باعث ایجاد نگرانی در ژاپن، کره جنوبی و متحد اصلی آن‌ها آمریکا شده، زیرا احتمال همکاری‌های نظامی میان پیونگ یانگ و مسکو به هیچ عنوان نمی‌تواند خبر خوبی برای واشنگتن و متحدانش در شرق آسیا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار