وزارت دفاع انگلیس مدعی شد حمله موشکی اوکراین به ناوگان روسیه در شبه جزیره کریمه خسارات قابل توجهی به این کشور تحمیل کرده است.

اوکراین طی ماه‌های اخیر حملات به عمق خاک روسیه و شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به خاک این کشور ضمیمه شد را تشدید کرده است. مقامات کی‌یف می‌گویند این اقدام در راستای عملیات تهاجمی اوکراین برای آنچه بازپسگیری مناطق از دست رفته می‌خوانند، ضروری است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع انگلیس امروز (جمعه) اعلام کرد: گزارش‌های اطلاعاتی ما حاکی از آن است که اوکراین موفق شده است کارخانه کشتی سازی سومورزاود (Svemorzavod) متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه را در شبه جزیره کریمه مورد هدف قرار دهد. این امر باعث ایجاد چالش قابل توجهی در حفظ و نگهداری ناوگان دریایی روسیه شده است. 

این گزارش ادعا می‌کند: اگرچه روسیه به دنبال آن است که خسارات وارده را بی اهمیت جلوه دهد، اما زیردریایی‌هایی همانند مینسک و روستوف به طور جدی در حمله اوکراینی‌ها آسیب دیده‌اند. از دست دادن زیردریایی روستوف که یکی از چهار زیردریایی با قابلیت حمل موشک کروز روسیه محسوب می‌شود و نقش مهمی در حمله به اوکراین داشت باعث کاهش توان روسیه در دریای سیاه و شرق مدیترانه می‌شود. 

وزارت دفاع انگلیس مدعی است: تلاش برای بازگرداندن زیردریایی روستوف به ناوگان دریای روسیه احتمالا سال‌ها زمان برده و صد‌ها میلیون دلار هزینه بر این کشور تحمیل خواهد کرد. این احتمال واقع بینانه وجود دارد که خارج کردن خرابه‌های این زیردریایی از اسکله برای چندین ماه طول بکشد. 

گفتنی است دو روز پیش نیرو‌های اوکراینی با ۱۰ موشک کروز اقدام به حمله به کارخانه کشتی سازی روسیه در شبه جزیره کریمه کردند. مقامات روس تایید کردند در این حمله ۲۴ غیرنظامی زخمی شده‌اند، اما از ارائه جزئیات پیرامون خسارات وارده اجتناب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
کار داره بالا میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
من به عنوان یک ایرانی برای حمایت از اوکراین و نابود کردن زیردریایی های روسیه اعلام آمادگی میکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
ای فریب خورده آمریکا برو جونتو فدای آمریکا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
مرگ ولادیمیر پوتین نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
پل کریمه از بین رفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
نه عزیزم سر جاش هست ، اگر پل کریمه بزنند دیگه نه مواد غذایی و نه آمبولانس عبور می‌کنه و طبق تجربه قبلی میدونند که روسیه مانند دفعه قبل موشک بارانشون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
احسنت
آخرین اخبار