سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره گزارش‌ها پیرامون ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین به مقامات غربی هشدار داد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا سیل گسترده‌ای از تسلیحات را به کی یف ارسال کرده اند. گرچه در ابتدا این تسلیحات بیشتر جنبه دفاعی داشته و کوتاه برد بود، اما با گذشت ۱۸ ماه از جنگ اکنون واشنگتن و متحدانش در حال ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر و دوربرد به اوکراین هستند. اقدامی که به مذاق روسیه خوش نمی‌آید. 

به گزارش تله تریدر، درپی انتشار گزارش‌ها در رسانه‌های غربی مبنی بر تصمیم دولت آمریکا برای ارسال موشک‌هایی با برد بیشتر به اوکراین که می‌تواند خاک روسیه را هدف قرار دهد، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در این باره به مقامات غربی هشدار داد. 

بر این اساس، زاخارووا در نشست خبری خود با رسانه‌ها اعلام کرد: ما صراحتا به غرب پیرامون ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین هشدار می‌دهیم. اگر روند ارسال تسلیحات این چنینی به کی یف ادامه یابد بی تردید این امر باعث تشدید بحران شده و نهایتا چنین اقداماتی منجر به تلفات سنگین‌تر خواهد شد. 

زاخارووا خاطر نشان ساخت: ارسال تسلیحات نه تنها باعث بی ثباتی می‌شود بلکه یک اقدام محرک برای تشدید نبرد است. تحویل این تسلیحات که توسط اتحادیه اروپا انجام می‌شود میزان زیادی از اسناد مربوط به قوانین این اتحادیه را نقض می‌کند. 

براساس اعلام رسانه ها، دولت آمریکا در حال بررسی ارسال تسلیحاتی با برد ۳۰۰ کیلومتر به اوکراین است. این تسلیحات پیشرفته به کی یف این قابلیت را می‌دهد که با استفاده از آن‌ها مواضع نیرو‌های روسی در مناطق شرقی این کشور را هدف قرار دهد. 

با این حال، مقامات آمریکایی در تحویل تسلیحات پیشرفته قبلی به اوکراین به مقامات کی یف هشدار داده بودند که این تسلیحات نباید برای تهاجم به داخل خاک روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار