طرح پایش کارت سوخت به منظور کنترل و نظارت بر عرضه سوخت در جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان درحال انجام است.

  روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: به منظور کنترل و نظارت بر عرضه سوخت و جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی، طرح پایش از سیزدهم شهریورماه در جایگاه‌های منطقه به اجرا درآمده و در حال انجام است.

قربانعلی مردانی با اشاره به اینکه تیم‌های پایش متشکل از کارکنان منطقه در جایگاه‌های عرضه سوخت مستقر هستند و در حال بررسی نحوه سوختگیری و کنترل و نظارت بر عرضه سوخت هستند گفت: ارائه خدمات در جایگاه‌های عرضه سوخت بدون معطلی و بدون وقفه ادامه دارد، تیم‌های نظارتی مستقر در جایگاه‌ها کیفیت عرضه سوخت را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین برخورد می‌کنند.

وی افزود: سوختگیری با کارت سایر خودروها، سوختگیری خارج از باک، فروش سهمیه سوخت و مواردی از این نوع، طبق قوانین و مقرارات، تخلف محسوب می‌گردد و در طرح پایش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه زاهدان گفت: علاوه بر پایش میدانی جایگاه ها، نظارت الکترونیکی و پایش سیستمی با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته و تراکنش‌های سامانه هوشمند در جایگاه‌های منطقه در حال انجام است و در صورت مشاهده تخلف، کارت سوخت متخلفین مسدود و مالکین خودرو‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌گردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه زاهدان، طبق نظر بسیاری از مردم در گفتگو با روابط عمومی منطقه، قاچاق سوخت و خروج بی رویه قاچاق سوخت از مرز‌های استان به کشور‌های همجوار، دلیل اصلی شلوغی جایگاه‌های سوخت در برخی از مواقع است و در این بررسی میدانی بسیاری از مردم خرید و فروش سوخت به صورت قاچاق را جایز ندانسته و عدم اشتغال و بیکاری را دلیل گرایش افراد به سمت قاچاق سوخت عنوان نمودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.