براساس جلسه روز گذشته شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی، قیمت هر کیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شدکه در مدت یک هفته باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام رسمی شود.

روز گذشته ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. در این جلسه قیمت ۳۲ قلم کالای اساسی برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تعیین شد. گندم به عنوان کالای استراتژیک مبنای قیمت گذاری سایر اقلام این گروه محسوب می‌شود.

نرخ هر کیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و بر اساس قانون حداکثر در مدت یک هفته نرخ جدید باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی اعلام رسمی شود.

این در حالی است که رایزنی‌های هفته گذشته کارشناسان، قیمت تمام شده گندم را بر اساس نرخ تورم پیش بینی شده ۳۵ درصدی از سوی بانک مرکزی، حدود ۲۱ هزار تومان در هر کیلو عنوان شده بود.

در نهایت نرخ گندم و سایر اقلام اساسی با افزایش حدود ۳۰ درصدی تعیین تکلیف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۴۰۲
به نام خداوند جان و خرد : امروزه در عصر جدید با این همه مشکلات معضلات مشقات کاری دیگر کمتر کسی می تواند برود در صف نانوایی‌های مختلف بایستد تا نوبتش شود و نان گرم تازه خریداری کند باید دستورالعملی از تعاونی داران صنف نانوایان به تمامی نانوایان ایران اسلامی عزیزمان داده شود همچون آشپزخانه‌های غذای بیرون بر و سوپر مارکتی ها که پیک موتورسیکلت سوار دارند و غذای گرم و اجناس سوپرمارکتی را با یک تماس تلفنی به غذای بیرون برهای مختلف و سوپر مارکتی ها توسط پیک موتورسیکلت به درب منزلشان می آورند تحویل می دهند و کرایه پیک موتورسیکلتی و پول غذای بیرون بر و غیره... را درب منزل توسط دستگاه پوز کارت عابربانک و یا توسط تلفن بانک گوشی همراهشان پرداخت می کنند شود یعنی مردم باید از خرید کردن نان به صورت سنتی به صورت پیشرفته توسط پیک موتوری نان گرم تازه خود را از نانوایی‌های مختلف بتوانند خریداری درب منزلشان تحویل بگیرند نانوایان باید درب مغازه‌ای نانوایان چندین پیک موتورسیکلتی استخدام کنند داشته باشند تا فروششان و سود فروششان افزایش یابد مردم دیگر مثل قدیما حال حوصله وقت ندارند بروند نیم ساعت یا یک ساعت یا دوساعت یا سه ساعت درب نانوایی‌های مختلف داخل صف بایستند از پا کمر بی افتند برای خرید چند نان تازه گرم واقعاً نانوایان باید خودشان را از سبک سنتی فروشی و صف بستن مردم خارج کنند باید به سرعت پخت کنند و داخل مشما پلاستیک بگذارند و یک نفر از طریق تلفن سفارش بگیرد و به پیک موتورسیکلتیشان بدهند ببرد درب منزل مشتریانشان تحویل دهند یا درب اداره یا درب مغازه یا درب اماکن دیگر نام تازه و جرمشان را تحویل بگیرند هم زمان به آن دسته از مشتریانی هم که حضوری مراجعه می کنند به درب مغازه نانوایی‌های مختلف نان آنان را هم به سرعت بدهند نه اینکه همش در حال نالیدن باشند این نانوایی‌ها که ای آردکان کم است قیمت نان ارزان است سودی ندارد همش چرت پرت میگن کم کاری کم فروشی گران فروشی می خواهند بکنند و مثل قبل که آردشان ساماندهی نشده بود از فروش آرد آزاد هم سود بخورند باید نانوایی‌ها فعالیتشان در طی روز و شب بیشتر شود و پیک موتوری داشته باشند این را به تمامی اصناف مدیران مسولان تعاونی داران نانوایی‌های مختلف در سطح کشور ایران اسلامی عزیزمان بیان کنید و بگویید اینگونه باید نانوایهایتان از این به بعد فعالیت کنند . افتااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید التماس تفکر خردمندانه و عادلانه خداپسندانه و صلوات .
آخرین اخبار