به منظور دسترسی عادلانه به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای ناشنوایان، نخستین سامانه خدمت رسانی به این قشر در سیرجان راه اندازی شد.

بردستانی رئیس اداره بهزیستی سیرجان گفت: این سامانه برای ایجاد پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برای ناشنوایان طراحی شده تا این افراد در صورت نیاز به خدمات اورژانس، به جای تماس تلفنی از طریق پیامک، با مرکز اورژانس تماس حاصل کنند.

او افزود: نزدیک به ۵۰۰ نفر از معلولین کم شنوا و ناشنوا تحت پوشش بهزیستی سیرجان هستند؛ جمعیتی که علیرغم دارا بودن توان تحرک فیزیکی و حضور در اجتماع با چالش برقراری ارتباط کلامی در تعاملات خود رو برو هستند.

بردستانی تصریح کرد: با همراهی اورژانس پیش بیمارستانی، یک شماره پیامگیر و آدرس در سامانه اورژانس۱۱۵ تعریف شده است.

رئیس اداره بهزیستی سیرجان بیان داشت: نحوه امداد خواهی به این صورت است که این افراد می‌توانند در مواقع اضطراری با ارسال یک پیامک با محتوای امدادخواهی به همراه آدرس مکان حادثه به شماره مذکور درخواست کمک کنند.

بردستانی افزود: بعد از دریافت پیامک، بلافاصله در سامانه اعزام اورژانس، یک پرونده به نام بیمار ایجاد و آمبولانس در کمترین زمان ممکن برای امداد رسانی به آدرس مورد نظر اعزام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.