وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: با حمایت‌های دولت مردمی بسیاری از گره و مشکلات سابق از دست و پای هنرمندان باز شده است.

 محمدمهدی اسماعیلی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه‌شنبه در اختتامیه دومین سوگواره بین‌المللی امام حسین «ع» در قم اظهار کرد: هنر مهم‌ترین ابزار در حفظ و نشر ارزش‌های الهی و معارف دینی است و باید از قدرت هنر بخصوص در فضای مجازی برای ارتقای پیوند بین هنر و دین استفاده شود.

او با بیان اینکه در اربعین امسال شاهد رویش‌های مبارکی در عرصه هنر بودیم، گفت: پیوند هنر با معنویت و دین به برکت اندیشمندان و صاحبان ذوق و اندیشه با قدرت در حال انجام است.

اسماعیلی  یادآور شد: مسائل مختلف فضای مجازی فرصت و تهدیدات بیشماری به وجود آورده است که یکی از مهم‌ترین فرصت‌های این فضا، تولید محتوا در عرصه دین و به خصوص مکتب عاشورا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به در هم تنیدگی هنر و فرهنگ اسلامی، تصریح کرد: آثار تاریخی و میراثی به یادگار مانده از ادوار تاریخی نشان از این دارد که هنرمندان برجسته در طول تاریخ بهترین آثار خود را صرف دین کرده اند.

اسماعیلی عنوان کرد: کلید واژه اربعین، از دهه چهل شمسی به یکی از مفاهیم مهم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی تبدیل شده و جایگاه والای در بین همه علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی دارد.

او با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اربعین و مقاومت را به هم گره زد، گفت: با وجود تمام تلاش دشمنان در کم‌رنگ کردن جلوه و رونق مناسک دینی، طبق آمار و پایش‌های میدانی بیش از ۸۴ درصد مردم در محرم امسال سیاه پوش امام حسین علیه‌السلام بودند و ۶۰ درصد مردم طی این دو ماه برای مجالس مذهبی نذری روضه داشتند و ۷۲ درصد مردم علاقمند شرکت در راهپیمایی اربعین بودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: شکوه و عظمت مردم ایران در برپایی مناسک و آیین‌های دینی متاسفانه کمتر در رسانه‌ها پوشش و منعکس می‌شود در حالیکه کوچکترین اتفاقی که در نقطه مقابل رخ می‌دهد بشدت مورد توجه رسانه‌های معاند قرار می‌گیرد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت: با حمایت‌های دولت مردمی بسیاری از گره و مشکلات سابق از دست و پای هنرمندان باز شده و دولت سیزدهم در کنار هنرمندان در تولید محتوا‌های فاخر فرهنگی و هنری است.

گفتنی است در مجموع برای شش بخش دومین سوگواره ملت امام حسین (ع) ۱۲هزار و ۸۰۷ اثر ارسال شد که از این بین ۳ هزار و ۸۹۷ اثر گرافیکی، ۲ هزار و ۸۷۰ اثر تصویری، ۱۹۰ اثر خبری، ۴۶۴ اثر رادیویی، هزار و ۲۸۹ اثر متنی و ۴هزار و ۹۷ معرفی کنشگر بود.

سوگواره ملت امام حسین (ع) تلاش می‌کند تا با هم افزایی و شناخت ظرفیت‌ها، نیازها، استعداد‌ها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا و برانگیختن درک و باور مدیران نسبت به اهمیت تجمیع ظرفیت‌ها و تلفیق سوگواره‌ها، بتواند فضای مجازی را به حسینیه اعظم بدل کند.

دومین سوگواره دارای شش بخش متون ادبی، رسانه‌های تصویری، رسانه‌های خبری، صوت و رادیو، کنشگری عاشورایی و گرافیک بود و در نهایت با اعلان ۶۴ نفر برتر و ۳۲ نفر شایسته تقدیر به کار خود پایان داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار