نیکبخت گفت: هیچ ذرت آلوده ای در همدان نداریم، این محصولات گواهی بهداشت دارند و آزمایش آنها در چندین نوبت انجام شده است.

محمد علی نیکبخت بعدازظهر سه شنبه در در حاشیه نشست با کشاورزان در تویسرکان در جمع خبرنگاران در خصوص برخی صحبت ها در خصوص آلودگی نهاده های دامی (ذرت) در همدان،گفت: اگر این ذرت ها دارای مشکل بودند از مبداء اجازه بارگیری به آنها داده نمی شد.

نیکبخت افزود: همدان استان پایلوت ذخایر استراتژیک نهاده دامی در غرب کشور محسوب می شود و حدود ۲۰۰ هزار تن نهاده در این استان نگهداری می‌شود، نهاده های مورد اشاره بهمن ماه پارسال تخلیه شده که گواهی سلامت از استاندارد و دامپزشکی دارد.

وی با بیان اینکه حجم این نهاده ها ۲۱ هزارتن بوده است،افزود: سه هزار تن هم از قبل در انبار موجود بوده که پیش از بارگیری و فروش در محل نمونه برداریشده و فاقد آفت و آلودگی بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: افزود: از اسفند پارسال کار توزیع این نهاده ها انجام شده و تاکنون تنها سه هزار تن از ۲۱ هزار تن آن باقی مانده است و با اطمینان خاطر باید گفت محموله های بارگیری شده دارای گواهی سلامت بوده و مشکلی نداشتند.

  «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی با استقبال سیدمجتبی حسینی معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار تویسرکان، امام جمعه و نماینده مردم شهرستان تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در سفری یک روزه به منظور بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی وارد استان همدان شد.

برگزاری نشست مشترک با کشاورزان شهرستان و برنامه نشست با تشکل ها و تولید کنندگان برتر و رونمایی از نقشه راه تولیدات محصولات کشاورزی استان از برنامه های سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به استان همدان است.

پیشتر نیز وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر امروز خود به استان همدان از باغ پایه مادری گردو در شهرستان تویسرکان بازدید به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.