استاندار خوزستان با بیان اینکه ۲۰ هزار تن ذرت آلوده در گمرک خوزستان مرجوع شد، گفت: برخی از کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان فاقد شرایط استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، صادق خلیلیان امروز دوشنبه  در جمع خبرنگاران با اعلام خبر مرجوعیت برخی از کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان، اظهار داشت: برخی از کالا‌های دپو شده در گمرکات خوزستان بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ فاقد استاندار بهداشتی یا ملی تشخیص داده شده بودند و غیرقابل ترخیص اعلام شده بودند.

او افزود: کالا‌های وارد شده که فاقد استاندار باشند اجازه ترخیص ندارند و مرجوع داده می‌شوند، اما برخی از وارد کنندگان از مرجوع کردن کالا خودداری می‌کنند و کالا را در انبار گمرکات دپو نگه می‌دارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سالیانه برای تامین نیاز بازار کشور، تا ۱۵ میلیون کالا وارد می‌شود که سلامت و کیفیت کالا‌های در گمرک بررسی و در صورت داشتن مشکل بهداشتی و یا فاقد استاندارد بودند اجازه ترخیص داده نمی‌شود.

خلیلیان با اعلام خبر مرجوع شدن ۲۰ هزار تن ذرت آلوده بیان داشت: در سال ۹۲ یک شرکت خصوصی اقدام به وارد کردن ۲۰ هزار تن ذرت به کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) کرده بود که توسط دستگاه‌های نظارتی استان، محموله آلوده و فاقد استاندارد بهداشتی برای ترخیص تشخیص داده شدند و مهر مرجوعیت بر آن خورد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز ۴ هزار و ۲۰۰ تن برنج وارداتی به کشور از طریق خوزستان فاقد استاندارد بهداشتی تشخیص داده شده بود و اجازه ترخیص داده نشد که البته حجم مرجوعیت نسبت به نیاز بازار بسیار ناچیز است، اما برای سلامت مردم دستگاه‌های نظارتی با حساسیت عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.