فرمانده یگان حفاظت امور اراضی قزوین گفت: ۸۵۴ ساخت و ساز غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی کشاورزی این استان با مشمولیت تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی، تخریب شد.

سرهنگ بختیاری فرمانده یگان حفاظت امور اراضی قزوین گفت: ۸۵۴ ساخت و ساز غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در اراضی کشاورزی این استان با مشمولیت تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی، تخریب شد که با قلع و قمع این بنا‌های غیرمجاز، هشت هزار و ۹۳۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شده و به حالت طبیعی بازگشته است.

وی همچنین به آمار اجرای احکام قضایی در خصوص قلع و قمع بنا‌های ساخته شده در اراضی کشاورزی پرداخت و یادآور شد: طی همین مدت نیز ۳۹ مورد بنای غیرمجاز با تشکیل پرونده قضایی و صدور احکام تخریب قلع و قمع شدند که به آزاد سازی هشت هکتار از اراضی کشاورزی منجر گردید.

بختیاری در ادامه به شناسایی موارد جدید تخلف در اراضی کشاورزی اشاره کرد و افزود: با افزایش تیم‌های گشتی و ۲ برابر شدن زمان گشت زنی ها، روزانه ضمن شناسایی تخلفات جدید در سطح اراضی کشاورزی استان، برخورد‌های قانونی بلافاصله اعمال می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: این در حالی است که برخی از نقاط استان قزوین به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و همچنین موقعیت گردشگری مناسب همواره مورد توجه سودجویان زمین بوده و متاسفانه متخلفان هم به دلیل همین ویژگی ها، اراضی یاد شده را مورد سودجویی‌های خود قرار می‌دهند.

بختیاری با اشاره به پایش هوشمند اراضی کشاورزی در سطح استان، خاطرنشان کرد: به لحاظ پیچیدگی و گستردگی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی هم اکنون در کنار گشت‌های سنتی، به شیوه فنی و هوشمند نیز عمل می‌شود تا در برخورد با متخلفان و سودجویان با کیفیت بیشتری اقدام شود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین یادآور شد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و برخورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار