مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: اداره کل صمت استان یزد، بیش از ۶۰۰ طرح نیمه تمام ۶۰ درصد به بالا دارد که با ترزیق تسهیلات، عمده واحد‌ها به بهره برداری خواهند رسید.

محمدکاظم صادقیان مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: اولین و مهمترین گام برداشته شده در راستای تحقق شعار سال جاری تغییر ریل سرمایه‌گذاری استان یزد بر اساس تکمیل زنجیره‌های تولید در استان است. 

او ادامه داد: تولید زنجیره‌های صنعت نساجی، تجهیزات پزشکی- دارویی و توجه بیشتر به صنایع کم‌آبخواه و هایتک از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل است. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر ماشین‌آلات عمده واحد‌های بزرگ صنعتی مستهلک شده است، گفت: این استهلاک ماشین‌آلات باعث هدر رفت انرژی، کاهش کیفیت و ظرفیت تولید شده می‌شود، بنابراین لزوم ایجاد صدور مجوز بازسازی و نوسازی در راستای مصرف انرژی بهینه و دیگر موارد اشاره شده وجود دارد. 

او مهمترین چالش بخش سرمایه‌گذاری و سرمایه در گردش را عدم تخصیص منابع مالی عنوان کرد و گفت: اداره کل صمت استان یزد، بیش از ۶۰۰ طرح نیمه تمام ۶۰ درصد به بالا دارد که با ترزیق تسهیلات، عمده واحد‌ها به بهره برداری خواهند رسید. 

صادقیان در پایان کمبود زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی و قطعی مکرر برق و گاز در فصل زمستان و تابستان در برخی از واحد‌های صنعتی بزرگ را از دیگر مشکلات موجود در بخش صنعت عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.