به منظور ارتقای جایگاه ورزش وزنه‌برداری در کرمان، یک تفاهم‌نامه همکاری بین دو هیئت وزنه‌برداری و ورزش‌های دانش‌آموزی این استان منعقد شد.

در راستای ارتقای جایگاه ورزش وزنه‌برداری در استان کرمان در نشستی که با حضور معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، معاون ورزش بانوان ادره کل ورزش وجوانان، رؤسا و اعضای دو هیئت وزنه‌برداری و ورزش‌های دانش‌آموزی استان کرمان برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین این دو هیئت منعقد شد.

 حجت سلطانی رئیس هیئت وزنه‌برداری استان کرمان در این نشست گفت: رشته وزنه‌برداری نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته و کسب مدال در تمام رده‌های سنی آقایان و بانوان در سال جاری نشانگر این موضوع است. 

او با اشاره به کسب مقام سوم تیمی دختران در المپیاد استعداد‌های برتر کشور که برای اولین بار در تاریخ وزنه‌برداری استان روی داد و همچنین قرار گرفتن در جایگاه چهارمی تیمی بخش پسران این المپیاد را نشان از وجود استعداد‌های بسیار در این رشته المپیکی در استان کرمان دانست.

سلطانی افزود: برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری از اولویت‌های این هیئت است؛ زیرا که افزایش تعداد مربیان از ابزار‌ها و شاخص‌های اصلی توسعه این ورزش است.

او تصریح کرد: معلمان ورزش نقش بسیار زیادی در رشد و ارتقای رشته‌های ورزشی دارند و هیئت وزنه‌برداری از این ظرفیت بزرگ اسفاده خواهد کرد. 

او بیان داشت: هیئت وزنه‌برداری استان کرمان آمادگی برگزاری دوره‌های دانش افزایی و مربیگری برای معلمان علاقه‌مند به وزنه‌برداری را دارد.

هادی ابراهیمی رئیس هیئت ورزش‌های دانش آموزی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: هیئت وزنه برداری نقطه اوج و تعالی این رشته ورزشی را به خوبی شناخته است که همانا اهمیت دادن به ورزش دانش آموزی است؛ زیرا این همان نقطه عطفی است که برای اعتلای همه رشته‌های ورزشی بایستی مد نظر قرار گیرد؛ لذا با انقعاد این تفاهم نامه، دو هیئت با برنامه ریزی و خارج از سلایق شخصی با هم افزایی سبب رشد و تعالی این رشته ورزشی خواهند شد.

او افزود: ۶شهرستان بم، جیرفت، زرند، کهنوج، رفسنجان، سیرجان و نواحی یک و دو شهرستان کرمان به عنوان سرقطب‌های ورزشی در هیئت ورزش‌های دانش آموزی هستند که باید در اولویت قرار گیرند و هیئت وزنه برداری در هرکدام که فعال نیست، فعال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.