مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از وقوع ۳۲ فقره حادثه کار از ابتدای امسال تا پایان مرداد خبر داد.

سیاوش آقاجانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ حادثه ناشی از کار در گیلان گزارش و ۵۹ کارفرمای متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از انجام ۲ هزار و ۸۸۶ مورد بازرسی ادواری از کارگاه‌های استان در این مدت خبر داد و افزود : ۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر ساعت از جامعه هدف هم در ۵ ماه گذشته در خصوص اصول ایمنی و قانون کار آموزش دیدند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان هدف از بازرسی‌های دوره‌ای از محیط‌های کاری و کارگاه‌ها را اجرای آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار عنوان و بر لزوم موثر بودن این بازرسی‌ها تاکید کرد.

سیاوش آقاجانی افزود: هنگام بازرسی، در صورت وجود نقص و موارد خطرآفرین در کارگاه‌های گیلان، ابتدا به کارفرمایان متخلف تذکرات داده شده و در صورت بی توجهی به برطرف کردن نقص‌های موجود، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی از الزامی بودن حضور مسئول ایمنی، حفاظت، بهداشت و محیط زیست در کارگاه‌هایی با بیش از ۲۵ نیرو خبر داد و گفت: این افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزش ایمنی و اخذ مدرک به عنوان رابط با اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مسئول پیگیری و رفع نقص موارد اعلام شده از طرف بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.