معاون امور زراعت خراسان شمالی:

۶۵۰۰ تُن بذر اصلاح شده در استان توزیع می‌شود

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با هدف افزایش کمی و کیفی گندم ۶ هزار و ۵۰۰ تُن انواع بذر مادری، گواهی شده و پرورشی آماده توزیع برای کشت پاییزه است.

 عزیزی با بیان اینکه ۶۵۰۰ تُن بذر اصلاح شده در استان توزیع می‌شود گفت : این میزان بذر گندم و جُو‌ی آبی و دیم آماده توزیع است و کشاورزان می‌توانند برای خرید بذر گواهی شده با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه به جهاد کشاورزی شهرستان محل زندگی خود برای دریافت حواله اقدام کنند.
او گفت : اما کشاورزانی که شرایط تولید بذر برسال آینده را دارندبرای تهیه بذر مادری و پرورشی برای عقد قرار داد با جهاد کشاورزی شهرستان‌ها اقدام کنند.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زمین زراعی بالای ۵ هکتار، ایزوله و زمینی که مستعد رویش علف هرز نباشد را ازجمله شرایط خرید بذر مادری و پرورشی و عقد قرارداد با جهاد کشاورزی عنوان کرد.

به گفته عزیزی هم اکنون هزارو ۷۰۰ تُن بذر مادری و همچنین ۳۰۰ تُن بذر پرورشی گندم و جُو تهیه شده و آماده توزیع بین کشاورزان است.

او گفت : بذر تولیدی کشاورزان با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به صورت تضمینی خریداری می‌شود به طوریکه امسال هفت هزارو ۸۰۰ تُن بذر در طبقه گواهی شده با قیمت کیلویی ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان، مادری ۱۹ هزار تومان و پرورشی ۲۱ هزار تومان خریداری شد.

بیش از ۲۰ رقم بذر گواهی و اصلاح شده برای کشت در اراضی آبی و دیم که نسبت به شرایط خشکسالی و تنش آبی مقاوم هستند به بهره برداران استان معرفی و در بین آنان توزیع می‌شود.

سالانه بیش از ۱۹۰ هزار هکتار از اراضی خراسان شمالی زیر کشت گندم و جُو قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.